مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

94
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

20
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تحلیل محتوای کمی و کیفی فصل سوم کتاب شیمی دهم چاپ 1402 به روش ویلیام رومی و با توجه به ساحت های شش گانه ی تعلیم و تربیت

صفحات

 صفحه شروع 19 | صفحه پایان 29

چکیده

 برنامه و محتوای کتاب درسی یکی از عناصر مهم نظام آموزش و پرورش است و در تحقق اهداف آموزش و پرورش نقش اساسی دارد. تحلیل محتوا, از روش های مهم پژوهش است که می توان با استفاده از این روش به طور نظام مند و عینی, ویژگی کتاب های درسی را مورد مطالعه قرار داد. هدف این پژوهش, تحلیل محتوای فصل3 کتاب شیمی دهم می باشد. در پژوهش حاضر کتاب شیمی دهم از منظر تناسب آن با برنامه درسی ملی برای تجزیه و تحلیل درنظر گرفته شده است. برطبق فراوانی های بدست آمده, بیشترین توجه مربوط به ساحت علم (32%) وکمترین توجه مربوط به ساحت اخلاق (8%) است. بر اساس روش ویلیام رومی ضریب درگیری محاسبه شده برابر با 428/0 بدست آمده که این مقدار از نظر ویلیام رومی نشان دهنده ی فعال بودن متن است. بررسی تصاویر کتاب بیانگر این می باشد که 34 % تصاویر کاملا منطبق با متن کتاب درسی بوده و در 79% از تصاویر از فنون برجسته سازی بهره برده اند. همچنین با بررسی تدریس پذیری فصل 3 کتاب درسی و یادگیری پذیری آن برمبنای مولفه های تعریف شده, دریافتیم که تدریس پذیری و یادگیری پذیری محتوای آن به ترتیب 88% و 79% می باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button