مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

237
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

63
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نقش مدرسه و توانمندسازی معلمان در فرایند توسعه

صفحات

 صفحه شروع 67 | صفحه پایان 115

چکیده

 در مقاله حاضر, رویکردی بنیادی به مساله توسعه با توجه به نقش نهاد مدرسه و معلمان در آن ارائه شده است. ابتدا توسعه را فراتر از افزایش درآمد ملی معنا کردیم و اهمیت مهارتهای شناختی و ارتباطی را در دستیابی به توسعه بررسی کردیم. سپس با توجه به پژوهش های اقتصاددانان و دانشمندان علوم شناختی نشان دادیم که سنین ابتدایی زندگی در نهادینه شدن مهارتهای زندگی, نقشی اساسی ایفا می کند. در ادامه نقش نهاد مدرسه را در تربیت نسل آینده با بررسی برنامه های اجرا شده در کشورهای مختلف تبیین کردیم. سپس مدل پیشنهادی خود (تربیت متعادل) را بر اساس چهارچوب پیشنهادی لیکونا و نیز مهارتهای مشترک موجود در منابع بانک جهانی, سازمان جهانی بهداشت, توصیه های مجمع جهانی اقتصاد برای سال 2025 و OECD برای سال 2030, عرضه کردیم که در آن از فرهنگ خود و آموزه های وحیانی در راستای آموزش مهارتها و تثبیت آنها استفاده شده است. برای سنجش نقش مدرسه در نهادینه کردن این مهارتها, پرسشنامه ای طراحی شد که در 5 حیطه, مهارتهای زندگی مورد تاکید WHO را مورد سؤال قرار می دهد. پرسش شوندگان, 411 فارغ التحصیل از 10 مدرسه غیر انتفاعی اسلامی در شهر تهران بودند. بر اساس پرسشنامه, مهارت مدیریت اضطراب (و در حالت کلی احساسات) وضعیت چندان قابل قبولی در این افراد ندارد. همچنین همبستگی مهارت مدیریت اضطراب با هر چهار حیطه ی مهارتی دیگر بر اساس روش حداقل مربعات معمولی تأیید شد.

چندرسانه ای

  • ثبت نشده است.
  • استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button