مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,428
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

765
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی تاثیرگذاری هوش عاطفی بر رفتار شهروندی سازمانی کارکنان با لحاظ کردن نقش تعهد عاطفی (مطالعه موردی بانک ملت)

صفحات

 صفحه شروع 103 | صفحه پایان 128

چکیده

 طی دهه های اخیر, «هوش عاطفی» به طور فزاینده ای مورد توجه مدیران و نظریه پردازان سازمانی قرار گرفته است, به طوری که تحقیقات بسیاری در زمینه شناخت عوامل موثر برآن و هم چنین نتایج حاصل از تاثیرگذاری این مفهوم جدید بر نگرش, رفتار و عملکرد رهبران و پیروان در محیط های سازمانی, انجام شده است. از این رو, پژوهش حاضر با هدف شناسایی «تاثیر هوش عاطفی بر رفتار شهروندی سازمانی کارکنان» و با لحاظ کردن «تعهد عاطفی» به عنوان متغیر میانجی یا واسطه انجام شده است. بدین منظور پرسش نامه ای برای سنجش این متغیرها طراحی شد و پس از اطمینان از روایی و پایایی ابزار اندازه گیری توسط تحلیل عاملی اکتشافی و تاییدی, در میان نمونه ای متشکل از 154 نفر از کارکنان رده ی تخصصی بانک ملت, توزیع شد.روش تحقیق حاضر, پیمایشی – هم بستگی و به طور مشخص مبتنی بر مدل معادلات ساختاری است. نتایج حاصل از مدل تحقیق نشان داد, هوش عاطفی می تواند طبق مدل تحلیل مسیر ارایه شده, بر رفتار شهروندی کارکنان این بانک تاثیر گذارد. در پایان, به منظور بهبود رفتار شهروندی سازمانی از طریق «بالا بردن سطح توانمندی های هوش عاطفی», پیشنهاداتی برای مدیران منابع انسانی ارایه شده است.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    هادی زاده مقدم، اکرم، و فرجیان، مرجان. (1387). بررسی تاثیرگذاری هوش عاطفی بر رفتار شهروندی سازمانی کارکنان با لحاظ کردن نقش تعهد عاطفی (مطالعه موردی بانک ملت). چشم انداز مدیریت بازرگانی (چشم انداز مدیریت (پیام مدیریت))، 7(28)، 103-128. SID. https://sid.ir/paper/115521/fa

    Vancouver: کپی

    هادی زاده مقدم اکرم، فرجیان مرجان. بررسی تاثیرگذاری هوش عاطفی بر رفتار شهروندی سازمانی کارکنان با لحاظ کردن نقش تعهد عاطفی (مطالعه موردی بانک ملت). چشم انداز مدیریت بازرگانی (چشم انداز مدیریت (پیام مدیریت))[Internet]. 1387؛7(28):103-128. Available from: https://sid.ir/paper/115521/fa

    IEEE: کپی

    اکرم هادی زاده مقدم، و مرجان فرجیان، “بررسی تاثیرگذاری هوش عاطفی بر رفتار شهروندی سازمانی کارکنان با لحاظ کردن نقش تعهد عاطفی (مطالعه موردی بانک ملت)،” چشم انداز مدیریت بازرگانی (چشم انداز مدیریت (پیام مدیریت))، vol. 7، no. 28، pp. 103–128، 1387، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/115521/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button