مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,546
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

569
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر کیفیت خدمات و تصمیم گیری مشتری بر ارزش ویژه شناسه

صفحات

 صفحه شروع 59 | صفحه پایان 75

چکیده

 امروزه توجه به شناسه (برند) و به کارگیری راهبردهای شناسه سازی نه تنها در حوزه تولید بلکه در حوزه خدمات جایگاه ویژه ای دارد. کیفیت نیز به عنوان یکی از عوامل مهم و ضروری در این بحث مطرح می شود. مطالعات مربوط نشان می دهد در شناسه سازی خدمات, بعد کیفیت نقش قابل توجهی دارد.هدف از تحقیق حاضر بررسی رابطه بین کیفیت خدمات, تصمیم گیری مشتریان و ارزش ویژه شناسه است. در این تحقیق با استفاده از پرسشنامه محقق ساخته به بررسی یک نمونه 200 تایی از مشتریان 5 بیمه خصوصی (پارسیان, کارآفرین, ملت, سینا و دی) در سطح شهر تهران پرداخته شده است. بر اساس ادبیات تحقیق مدلی برای نشان دادن تاثیر متغیرها انتخاب شده که با استفاده از نرم افزار لیزرل مورد آزمون قرار گرفته است. بر اساس نتایج حاصل از انجام تجزیه و تحلیل داده های پرسشنامه, مشخص شد که کیفیت خدمات یکی از عوامل مهم و اثرگذار بر ارزش ویژه شناسه است و این رابطه با در نظر گرفتن متغیر میانجی تصمیم گیری مشتریان یعنی به طور غیرمستقیم قوی تر می باشد. نتایج بطور جزئی در ادامه آورده خواهد شد. در مدل مورد بررسی مقدار شاخص های برازش (GFI=0.93 و AGFI=0.91) نشان دهنده مناسب بودن مدل است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    روستا، احمد، و مدنی، فاطمه. (1389). تاثیر کیفیت خدمات و تصمیم ‌گیری مشتری بر ارزش ویژه شناسه. چشم انداز مدیریت بازرگانی (چشم انداز مدیریت (پیام مدیریت))، 9(1 (پیاپی 34))، 59-75. SID. https://sid.ir/paper/115575/fa

    Vancouver: کپی

    روستا احمد، مدنی فاطمه. تاثیر کیفیت خدمات و تصمیم ‌گیری مشتری بر ارزش ویژه شناسه. چشم انداز مدیریت بازرگانی (چشم انداز مدیریت (پیام مدیریت))[Internet]. 1389؛9(1 (پیاپی 34)):59-75. Available from: https://sid.ir/paper/115575/fa

    IEEE: کپی

    احمد روستا، و فاطمه مدنی، “تاثیر کیفیت خدمات و تصمیم ‌گیری مشتری بر ارزش ویژه شناسه،” چشم انداز مدیریت بازرگانی (چشم انداز مدیریت (پیام مدیریت))، vol. 9، no. 1 (پیاپی 34)، pp. 59–75، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/115575/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا