مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,045
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

132
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

عوامل موثر بر قصد تعویض خودرو توسط مصرف کنندگان: کاربرد نظریه عمل سنجیده شده

صفحات

 صفحه شروع 27 | صفحه پایان 40

چکیده

 صنعت خودرو نیرو محرکه اقتصاد بیشتر کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه محسوب می شود. پژوهش حاضر برای بررسی عوامل موثر بر قصد تعویض خودرو انجام شده است. در این پژوهش از نظریه عمل سنجیده شده برای اندازه گیری قصد تعویض مصرف کننده استفاده شده است که نگرش مصرف کننده نسبت به عمل و هنجارهای ذهنی به عنوان عوامل تاثیرگذار بر قصد تعویض مصرف کننده را مد نظر قرار می دهد و همچنین درگیری ذهنی مصرف کننده به طبقه محصول و میزان توجه او به اطلاعات مقایسه ای اجتماعی به الگو اضافه شده که قصد بازخرید مصرف کننده را اندازه گیری می کند. روش تحقیق مورد استفاده توصیفی است. جامعه آماری 482 نفر از اعضای هیات علمی دانشگاه اصفهان است که با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای 86 نفر به عنوان حجم نمونه انتخاب شد. ابزار جمع آوری داده ها پرسشنامه بوده که پایایی آن با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ 0.751 محاسبه شد. نتایج نشان داد, موثرترین عامل در قصد تعویض خودرو در جامعه مورد مطالعه, هنجار ذهنی است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    رنجبریان، بهرام، فتحی، سعید، و کمالی، عبدالنبی. (1390). عوامل موثر بر قصد تعویض خودرو توسط مصرف کنندگان: کاربرد نظریه عمل سنجیده شده. چشم انداز مدیریت بازرگانی (چشم انداز مدیریت (پیام مدیریت))، 10(5 (پیاپی 38))، 27-40. SID. https://sid.ir/paper/115619/fa

    Vancouver: کپی

    رنجبریان بهرام، فتحی سعید، کمالی عبدالنبی. عوامل موثر بر قصد تعویض خودرو توسط مصرف کنندگان: کاربرد نظریه عمل سنجیده شده. چشم انداز مدیریت بازرگانی (چشم انداز مدیریت (پیام مدیریت))[Internet]. 1390؛10(5 (پیاپی 38)):27-40. Available from: https://sid.ir/paper/115619/fa

    IEEE: کپی

    بهرام رنجبریان، سعید فتحی، و عبدالنبی کمالی، “عوامل موثر بر قصد تعویض خودرو توسط مصرف کنندگان: کاربرد نظریه عمل سنجیده شده،” چشم انداز مدیریت بازرگانی (چشم انداز مدیریت (پیام مدیریت))، vol. 10، no. 5 (پیاپی 38)، pp. 27–40، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/115619/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button