مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

58
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

24
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

آسیب شناسی بکارگیری فراگیران آموزشی در مأموریت کنترل اغتشاشات (مورد مطالعه: استان اصفهان، اغتشاشات آبان ماه 1398)

صفحات

 صفحه شروع 191 | صفحه پایان 225

چکیده

 زمینه و هدف: آسیب­شناسی نارسائی­ها و حوادث رخ داده در اجرای مأموریت­ها و عملیات انتظامی در حوزه­های مختلف از جمله حوزه­ نیروی انسانی, یکی از وظایف مهم فرماندهان است. پژوهش حاضر با هدف آسیب­شناسی بکارگیری فراگیران آموزشی در مأموریت کنترل اغتشاشات در آبان­ماه 1398 در استان اصفهان انجام شده است.روش: این پژوهش از لحاظ رویکرد­ تحقیق, کیفی و از لحاظ هدف, کاربردی است. جامعه­ی پژوهش, شامل فرماندهان ­انتظامی­ استان ­اصفهان, فرماند­ها­ن­ آموزشگاه شهید بهشتی فراجا و فراگیران بکارگیری شده در اغتشاشات آبان 1398 می­باشد. جامعه مشارکت­کننده شامل14نفر از فراگیران و10­نفر از خبرگان ­بودند که به صورت هدفمند تا دست­یابی به اشباع نظری انتخاب شدند. ابزار پژوهش مصاحبه­ نیمه ساختاریافته است. مولفه­ها­ با تحلیل­مصاحبه­ها استخراج و با توجه به مدل­تحلیل آسیب­شناسی سه­شاخگی­به ابعاد اصلی­تبدیل­گردید­. ابعاد­احصاء شده درسه مضمون اصلی­ رفتاری, ساختاری­ و زمینه­ای دسته­بندی و ­به روش کیفی تحلیل­ مضمون, مورد تجزیه­وتحلیل قرار­­گرفت.یافته ­ها: یافته­ها نشان­ داد­ که برای اجرای بهتر مأموریت­های انتظامی مشابه و به­ویژه مأموریت­هایی که از ظرفیت فراگیران آموزشی در آنها بهره گرفته می­شود لازم است در ابعاد ساختاری, رفتاری و زمینه­ای اقداماتی به شرحی که در ادامه خواهد آمد انجام شود. در حوزه ساختار اقداماتی از قبیل متناسب نمودن ساختار ­آموزش با اهداف سازمان, به­روزرسانی سرفصل های ­آموزشی, افزایش ­تجهیزات حفاظت فردی, افزایش پشتیبانی و­ تدارکات. در حوزه آسیب های­ رفتاری اقداماتی شامل: تقویت ­آمادگی ­جسمانی و ­مهارت های دفاع شخصی, مد نظر داشتن کم­تجربگی فراگیران, تقویت قدرت مجاب­سازی ­و در حوزه آسیب های­ زمینه ای اقداماتی به شرح: پیش بینی خدمات پزشکی و درمانی, برنامه­ریزی برای تعامل و هماهنگی با سایر نهادهای همکار, نیاز به شفاف­سازی قوانین و مقررات, لزوم آشنا کردن فراگیران با جغرافیای شهری و افزایش اشراف اطلاعاتی فرماندهان مورد توجه قرار گیرد.نتیجه گیری: تقویت شاخص­های حاصل از یافته­ های تحقیق می­تواند به افزایش توان عملیاتی نیروهای اقدام­ کننده بینجامد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button