مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

43
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

8
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

معیارهای ارزیابی عملکرد خدمات دانشجویی مبتنی بر تجارب بین الملل: رویکردی فرایند محور

صفحات

 صفحه شروع 159 | صفحه پایان 199

چکیده

 1هدف: پژوهش حاضر با توجه به اهمیت ارزیابی عملکرد خدمات دانشجویی در فراهم سازی شرایط مساعد تحصیل برای دانشجویان, بر آن است که از طریق مطالعه تطبیقی و ترازیابی شاخص ­های ارزیابی عملکرد در معاونت های دانشجویی, شاخص ­هایی را برای دانشگاه­ های ایران پیشنهاد دهد. طرح پژوهش/ روش ‏شناسی/ رویکرد: در این پژوهش, از روش مطالعۀ کتابخانه ­ای برای استخراج داده ­های مورد نظر و بررسی تجارب بین­ الملل و همچنین, ارسال پرسشنامه برای اعتبارسنجی شاخص ­ها در خصوص ارزیابی عملکرد خدمات دانشجویی بهره گرفته شده است. همچنین, برای ارائۀ چارچوب ارزیابی عملکرد معاونت­ های دانشجویی از مدل منطق مداخله و چرخۀ ارزیابی عملکرد استفاده شده است. یافته ­ها: یافته­ های پژوهش حاکی از آن است که کارکردهای مرتبط با مدیریت امور دانشجویی مطابق با بررسی تجارب بین­ الملل عبارت‎اند از: تامین غذای مناسب, تامین خدمات مسکن, تامین امکانات رفاهی مناسب, حفظ و ارتقای سلامت و نشاط جسمی و روحی, توانمندسازی و بالندگی دانشجویان, نظم بخشی و تربیت, ارائه خدمات جانبی آموزشی به دانشجویانِ دارای محدودیت, خدمات دانشجویی حوزۀ بین الملل, تامین امنیت و آسایش, ارائۀ مشاوره حقوقی رایگان, ارائه خدمات فرهنگی و اجتماعی, و تامین فضای فیزیکی مناسب. ذیل هر یک از کارکردهای مذکور, مجموعه ­ای از شاخص­ ها و سنجه­ ها بر اساس چارچوب مفهومی پژوهش در سه مولفۀ درون‎داد, برون‎داد و پیامد ارائه شده است. ارزش/ اصالت پژوهش: برای اولین بار در پژوهش حاضر, مبتنی بر رویکردی نظام ­مند و فرایندمحور, چارچوبی برای ارزیابی معاونت ­های دانشجویی بر اساس تجارب بین ­الملل ارائه شده است. پیشنهادهای اجرایی/ پژوهشی: چارچوب پیشنهادی پژوهش حاضر می­تواند مبنایی برای سیاست­گذاریِ مناسب به منظور ارزیابی دانشگاه ها و تخصیص بودجه, دسته بندی دانشجویان, و دسته بندی خدمات باشد.

چندرسانه ای

  • ثبت نشده است.
  • استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button