مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

695
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

721
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

واکاوی الگوی «گفت و گوی کندوکاوی» در ارتباطات انسانی (مطالعه دیدگاه های صاحب نظران گفت و گو و تعلیم و تربیت در خصوص کاربرد آموزشی این الگو)

صفحات

 صفحه شروع 101 | صفحه پایان 130

چکیده

 مقاله حاضر, به مطالعه چیستی الگوی «گفت و گوی کندوکاوی» می پردازد و درصدد است کارکرد آموزش این نوع گفت و گو به کودکان را در بعد فردی و اجتماعی بررسی کند. محور اصلی چارچوب مفهومی این پژوهش, تلفیقی از مفهوم «تفکر چندبعدی و بازاندیشانه» در آموزش «فلسفه برای کودکان» با نظریات گفت و گویی در حوزه میان فردی و «کنش ارتباطی» هابرماس است که در بستر منطقه تقریبی رشد شکل می گیرد. بدین منظور و برای بررسی کارکرد این الگو, با صاحب نظران حوزه گفت وگو در رشته های علوم ارتباطات, جامعه شناسی و تعلیم و تربیت مصاحبه متمرکز شد. یافته های پژوهش حاکی از آن است که آموزش گفت و گوی کندوکاوی به کودکان, می تواند با حساس کردن آنان به مسائل پیرامون و نیز با ترویج چند صدایی در کلاس, نگرشی بازاندیشانه, مسوولانه, انتقادی و خلاقانه در آنها ایجاد کند. به این اعتبار, تعاملات موجود در حلقه های کندوکاو کلاس «فلسفه برای کودکان», از طریق روندهای ارتباطی که گفتار بیشترین نقش را در آن ها دارد به صورت نمونه ای از کنش تفاهمی شکل می گیرد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    خانیکی، هادی، ذکایی، محمدسعید، و نوری راد، فاطمه. (1394). واکاوی الگوی «گفت و گوی کندوکاوی» در ارتباطات انسانی (مطالعه دیدگاه های صاحب نظران گفت و گو و تعلیم و تربیت در خصوص کاربرد آموزشی این الگو). مطالعات فرهنگی و ارتباطات، 11(41 )، 101-130. SID. https://sid.ir/paper/118039/fa

    Vancouver: کپی

    خانیکی هادی، ذکایی محمدسعید، نوری راد فاطمه. واکاوی الگوی «گفت و گوی کندوکاوی» در ارتباطات انسانی (مطالعه دیدگاه های صاحب نظران گفت و گو و تعلیم و تربیت در خصوص کاربرد آموزشی این الگو). مطالعات فرهنگی و ارتباطات[Internet]. 1394؛11(41 ):101-130. Available from: https://sid.ir/paper/118039/fa

    IEEE: کپی

    هادی خانیکی، محمدسعید ذکایی، و فاطمه نوری راد، “واکاوی الگوی «گفت و گوی کندوکاوی» در ارتباطات انسانی (مطالعه دیدگاه های صاحب نظران گفت و گو و تعلیم و تربیت در خصوص کاربرد آموزشی این الگو)،” مطالعات فرهنگی و ارتباطات، vol. 11، no. 41 ، pp. 101–130، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/118039/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button