مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

365
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

570
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تحلیل جامعه شناختی چگونگی جذب سرمایه گذاری خارجی از منظر صاحب نظران با توجه به نقش دیپلماسی رسانه ای

صفحات

 صفحه شروع 251 | صفحه پایان 285

چکیده

 توسعه اقتصادی نیازمند ظرفیت سازی, و سرمایه گذاری خارجی یکی از ظرفیت های پیوند اقتصاد داخلی با اقتصاد جهانی است. دولت ها برای جبران عقب ماندگی, رونق کسب و کار, بهره گیری از مزیت های نسبی, برای جذب سرمایه های خارجی تدابیری اتخاذ می کنند. همچنین برای بسترسازی توسعه ملی, همه نهادها از جمله رسانه ملی در این زمینه نقش بر جسته ای دارند. هدف پژوهش, تجزیه و تحلیل نقش رسانه ملی در این عرصه و ارائه راهکارهای مناسب است. به این منظور با بکارگیری روش بنیانی و مصاحبه با استادان اقتصاد, علوم ارتباطات و مقامات دولتی و رسانه, مدلِ عوامل رسانه ای موثر بر جلب سرمایه گذاران خارجی بدست آمد. ارزیابی نتایج مدل نهایی پارادایمی عوامل رسانه ای نشان می دهد: رسانه ملی به دلیل فقدان تعامل تخصصی با دولت, ترسیم نکردن چشم انداز سرمایه گذاری, فقدان پیوست رسانه ای دولت, مطالبه گری و جهت دهی و نیز فقدان نیروهای متخصص اقتصادی نتوانسته است, نقش دیپلماسی رسانه ای را در جلب سرمایه گذاران خارجی ایفا کند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    ازکیا، مصطفی، دادگران، سیدمحمد، و روح اله زاده اندواری، قاسم. (1398). تحلیل جامعه شناختی چگونگی جذب سرمایه گذاری خارجی از منظر صاحب نظران با توجه به نقش دیپلماسی رسانه ای. مطالعات فرهنگی و ارتباطات، 15(55 )، 251-285. SID. https://sid.ir/paper/118217/fa

    Vancouver: کپی

    ازکیا مصطفی، دادگران سیدمحمد، روح اله زاده اندواری قاسم. تحلیل جامعه شناختی چگونگی جذب سرمایه گذاری خارجی از منظر صاحب نظران با توجه به نقش دیپلماسی رسانه ای. مطالعات فرهنگی و ارتباطات[Internet]. 1398؛15(55 ):251-285. Available from: https://sid.ir/paper/118217/fa

    IEEE: کپی

    مصطفی ازکیا، سیدمحمد دادگران، و قاسم روح اله زاده اندواری، “تحلیل جامعه شناختی چگونگی جذب سرمایه گذاری خارجی از منظر صاحب نظران با توجه به نقش دیپلماسی رسانه ای،” مطالعات فرهنگی و ارتباطات، vol. 15، no. 55 ، pp. 251–285، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/118217/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button