مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,778
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

949
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

طبقه بندی شاخص های دانشی و مهارتی انس با قرآن کریم (از منظر کارشناسان حوزه ‏آموزش و مدیریت امور قرآنی)

صفحات

 صفحه شروع 81 | صفحه پایان 107

چکیده

 یکی از مشکلات علمی در حوزه فعالیت های آموزشی و تبلیغی ترویجی قرآنی, فقدان شاخص های دقیق, مدون و ‏طبقه بندی شده برای سنجش میزان و سطح انس افراد با قرآن کریم است. نبود این شاخص ها به عدم ارزیابی دقیق نتایج ‏بسیاری از فعالیت ها مخصوصا در حوزه آموزش منجر می شود.نویسندگان در این مقاله با استفاده از روش توصیفی ـ تحلیلی و با تکنیک بحث گروهی با حضور برخی از اساتید و فعالان ‏این حوزه, شاخص هایی طبقه بندی شده به عنوان پیامد دانشی و مهارتی انس با قرآن کریم مطرح ساخته اند تا به کمک آنها ‏بتوان ارزیابی دقیق تری در خصوص میزان و سطح انس با قرآن کریم در افراد مختلف نمود. دو شاخص «آشنایی با متن ‏قرآن» و «آشنایی با مفاهیم قرآن» به عنوان دو شاخص کلان و شاخص های «تشخیص متن قرآن از سایر متون«, «تشخیص ‏کاربرد یا عدم کاربرد کلمات در قرآن», «تشخیص جایگاه کلمات در آیات, آیات در سوره ها و سوره ها در قرآن», ‏‏«خواندن درست و روان آیات قرآن از روی انواع خطوط و مصاحف», «آشنایی با ضبط کلمات قرآن» و «آشنایی با نگارش ‏کلمات قرآن» ذیل شاخص کلان «آشنایی با متن قرآن» و شاخص های «درک معنای آیات قرآن», «توانایی یافتن مفاهیم در ‏قرآن», «توانایی استشهاد به قرآن در گفتار و نوشتار», «توانایی تدبر و دریافت معارف از آیات», «تشخیص مضامین آیات ‏قرآن در سایر متون» و «توانایی قضاوت ارزشی نسبت به مفاهیم مختلف بر اساس قرآن» ذیل شاخص کلان آشنایی با ‏مفاهیم قرآن, به عنوان شاخص های اصلی مشخص و در سه سطح شاخص های مقدماتی, پیشرفته و عالی طبقه بندی شده اند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    شکوری، مجتبی، و فریدونی، محمدحسین. (1396). طبقه بندی شاخص های دانشی و مهارتی انس با قرآن کریم (از منظر کارشناسان حوزه ‏آموزش و مدیریت امور قرآنی). تحقیقات علوم قرآن و حدیث، 14(1 (پیاپی 33))، 81-107. SID. https://sid.ir/paper/118484/fa

    Vancouver: کپی

    شکوری مجتبی، فریدونی محمدحسین. طبقه بندی شاخص های دانشی و مهارتی انس با قرآن کریم (از منظر کارشناسان حوزه ‏آموزش و مدیریت امور قرآنی). تحقیقات علوم قرآن و حدیث[Internet]. 1396؛14(1 (پیاپی 33)):81-107. Available from: https://sid.ir/paper/118484/fa

    IEEE: کپی

    مجتبی شکوری، و محمدحسین فریدونی، “طبقه بندی شاخص های دانشی و مهارتی انس با قرآن کریم (از منظر کارشناسان حوزه ‏آموزش و مدیریت امور قرآنی)،” تحقیقات علوم قرآن و حدیث، vol. 14، no. 1 (پیاپی 33)، pp. 81–107، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/118484/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button