مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,813
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

917
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

یادگیری، مدل های ذهنی و عملکرد اقتصادی با نگرش نهادی و علوم شناختی

صفحات

 صفحه شروع 385 | صفحه پایان 409

چکیده

 بی شک از مهم ترین مسائلی که علت اصلی مطرح شدن مباحث توسعه بوده, تلاش برای رسیدن از وضع موجود به وضعی مطلوب است. از سوی دیگر, کلید دستیابی به تغییر مطلوب در نوع یادگیری افراد است. از این رو در مقاله حاضر با بهره گیری از شیوه مطالعه اسنادی, پس از بررسی اجمالی مباحث علوم و اقتصاد شناختی, به بررسی آرا و نظرهای داگلاس نورث, در حکم یکی از اندیشمندان نهادگرای فعال در زمینه بررسی تغییرات نهادی پرداختیم. پس از آن با بهره گیری از نظرها و مطالعات هوارد گاردنر, یکی از اندیشمندان فعال در حوزه شناختی و مبتکر نظریه هوش های چندگانه, دیدگاه های نورث را نقد و بررسی کردیم. نتایج این پژوهش نشان داد که آرا و نظرهای گاردنر در بسیاری از زمینه ها مانند اهمیت فرایند یادگیری, تاثیرات آن در تغییرات و سیستم باورها موید یا مکمل دیدگاه های نورث است, اما در پاره ای از جنبه ها همچون توانایی یادگیری طی حیات و قبول شانس برابر یادگیری در شرایط گوناگون انتقاداتی را بر نگرش وی وارد می کند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    متوسلی، محمود، و احقاقی، میثم. (1393). یادگیری, مدل های ذهنی و عملکرد اقتصادی با نگرش نهادی و علوم شناختی. تحقیقات اقتصادی، 49(2)، 385-409. SID. https://sid.ir/paper/11912/fa

    Vancouver: کپی

    متوسلی محمود، احقاقی میثم. یادگیری, مدل های ذهنی و عملکرد اقتصادی با نگرش نهادی و علوم شناختی. تحقیقات اقتصادی[Internet]. 1393؛49(2):385-409. Available from: https://sid.ir/paper/11912/fa

    IEEE: کپی

    محمود متوسلی، و میثم احقاقی، “یادگیری, مدل های ذهنی و عملکرد اقتصادی با نگرش نهادی و علوم شناختی،” تحقیقات اقتصادی، vol. 49، no. 2، pp. 385–409، 1393، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/11912/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button