مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

438
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

727
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثربخشی برنامه همراهی بهنگام بر ارتقای گرمی و تعامل والد-کودک

صفحات

 صفحه شروع 78 | صفحه پایان 89

چکیده

 هدف این پژوهش به منظور بررسی اثربخشی برنامه همراهی بهنگام بر ارتقای گرمی و تعامل والد-کودک در کودکانی انجام شده است که مشکلات رفتاری برونی سازی شده دارند. مواد و روش ها روش مطالعه از نوع پیش آزمون پس آزمون با گروه لیست انتظار بوده است. گروه نمونه این پژوهش متشکل از 21 کودک زیر 6 سال بود که با استفاده از روش نمونه گیری دردسترس به عنوان کودکانی که مشکلات رفتاری دارند, شناسایی شدند که 10 نفر در گروه آزمایش و 11 نفر در گروه لیست انتظار به صورت تصادفی جای گذاری شدند. گروه نمونه در 13 جلسه 90 دقیقه ای در جلسات برنامه همراهی بهنگام به صورت فردی شرکت کردند. ابزار پژوهش, مقیاس سنجش بازی والد-کودک کراولی و اسپایکر (1983) و مقیاس غربال رفتارهای کودکی اولیه بود. یافته ها تحلیل داده ها با استفاده از اندازه گیری مکرر MANOVA, تفاوت معناداری را در تحلیل های بین گروهی, درون گروهی و تعامل گروه زمان آشکار کرد. آزمون های تی مستقل و همبسته نشان داد گرمی و تعامل والد-کودک در گروه آزمایش بهبود معناداری در مقایسه با والدین گروه لیست پیدا کرده است. نتیجه گیری نتایج برای گروه آزمایش و لیست انتظار پس از پیگیری 6 هفته ای پایدار بوده است. بر اساس نتایج این پژوهش, برنامه همراهی بهنگام در ارتقای گرمی و تعامل والد-کودک در کودکان زیر 6 سال که مشکلات رفتاری برونی سازی شده دارند, اثربخش بوده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    پناهی پور، حنانه، حسینیان، سیمین، و قاسم زاده، سوگند. (1397). اثربخشی برنامه همراهی بهنگام بر ارتقای گرمی و تعامل والد-کودک. روانشناسی معاصر، 13(1 )، 78-89. SID. https://sid.ir/paper/120265/fa

    Vancouver: کپی

    پناهی پور حنانه، حسینیان سیمین، قاسم زاده سوگند. اثربخشی برنامه همراهی بهنگام بر ارتقای گرمی و تعامل والد-کودک. روانشناسی معاصر[Internet]. 1397؛13(1 ):78-89. Available from: https://sid.ir/paper/120265/fa

    IEEE: کپی

    حنانه پناهی پور، سیمین حسینیان، و سوگند قاسم زاده، “اثربخشی برنامه همراهی بهنگام بر ارتقای گرمی و تعامل والد-کودک،” روانشناسی معاصر، vol. 13، no. 1 ، pp. 78–89، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/120265/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button