مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

774
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

606
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ورود به بازار کالاها و خدمات مکمل در یک کشور خارجی با وجود اثرات شبکه

صفحات

 صفحه شروع 847 | صفحه پایان 873

چکیده

 ورود به بازار کالاهای مکمل علاوه بر افزایش سود تولیدکنندگان, مطلوبیت مصرف کنندگان را هم افزایش می­ دهد. همچنین وجود اثرات شبکه در این بازارها عاملی تأثیرگذار برای ورود تولیدکنندگان و انگیزه مصرف­ کنندگان جهت استفاده بیشتر از این نوع کالاها می باشد. پژوهش حاضر یک مطالعه تئوریک است که به کمک نظریه بازی سه مرحله­ ای مدلی برای چگونگی ورود به بازار خارجی کالاهای مکمل با در نظر گرفتن اثرات شبکه­ ای این کالاها در بازار خارجی طراحی, حل و تحلیل شده است. در مرحله اول بنگاه واردشونده استراتژی ورود را انتخاب می­ کند, در مرحله دوم بنگاه­ ها با تشکیل تابع سود, قیمت ها را تعیین کرده و در مرحله سوم, مصرف­ کنندگان با مشاهده همه قیمت ها تصمیم می­ گیرند چه کالایی را خریداری کنند. نتایج نشان می­ دهند درصورتی که هزینه­ های ثابت ورود کمتر از هزینه­ های ثابت صادرات, درجه مکملی کالاهای بنگاه بیشتر از هزینه­ های متغیر صادراتی و اثر شبکه بالا باشد, این بنگاه می تواند ورود آسان­ تری به بازار خارجی داشته و با جذب اکثریت مصرف­ کنندگان بازار خارجی, سود خود را حداکثر کند. همچنین بنگاه واردشونده می تواند با اجرای فروضی که در قضایای این پژوهش بیان شده­ اند, استراتژی که قصد ورود به بازار کالای مکمل را دارد, با اجرای فروضی مشخص میگاه محلی در آن بازار سهیم میورود مستقیم را انتخاب کرده و با در نظر گرفتن اثرات شبکه و درجه مکملی قوی برای کالاهای خود, بازار خارجی را تسخیر کند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    پاشازانوسی، معصومه، و شهبازی، کیومرث. (1398). ورود به بازار کالاها و خدمات مکمل در یک کشور خارجی با وجود اثرات شبکه. تحقیقات اقتصادی، 54(4 )، 847-873. SID. https://sid.ir/paper/12187/fa

    Vancouver: کپی

    پاشازانوسی معصومه، شهبازی کیومرث. ورود به بازار کالاها و خدمات مکمل در یک کشور خارجی با وجود اثرات شبکه. تحقیقات اقتصادی[Internet]. 1398؛54(4 ):847-873. Available from: https://sid.ir/paper/12187/fa

    IEEE: کپی

    معصومه پاشازانوسی، و کیومرث شهبازی، “ورود به بازار کالاها و خدمات مکمل در یک کشور خارجی با وجود اثرات شبکه،” تحقیقات اقتصادی، vol. 54، no. 4 ، pp. 847–873، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/12187/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button