مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

435
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

611
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

طراحی وتبیین مدل بازاریابی اخلاقی و پیامدهای آن برای کودکان در حوزه کتب غیردرسی

صفحات

 صفحه شروع 69 | صفحه پایان 79

چکیده

 زمینه با توجه به نقش مثبت بازاریابی به ویژه بازاریابی اخلاقی در جذب خریداران حوزه کتب غیردرسی هدف اصلی این تحقیق تبیین مدل بازاریابی اخلاقی و پیامدهای آن برای کودکان در حوزه کتب غیردرسی می باشد. روش تحقیق حاضر در زمره تحقیقات آمیخته اکتشافی بوده است. در بخش کیفی جامعه خبره های حوزه بازاریابی اخلاقی در صنعت چاپ و نشر کتب غیردرسی است که با استفاده از روش گلوله برفی 20 نفر انتخاب شد. ابزار تحقیق مصاحبه و روش تجزیه و تحلیل داده ها رویکرد داده بنیاد بود. در بخش کمی, جامعه والدین کودکان بین 2 تا 6 سال بودند که با روش نمونه گیری دردسترس 385 نفر انتخاب شدند. . ابزار پرسشنامه و روش تحلیل آماری رویکرد حداقل مربعات جزئی بود. یافته ها در بخش کیفی, تعداد کل کدها(در دو مصاحبه5و9) برابر با 165 کد بود. همچنین در بخش کمی بارهای عاملی استاندارد شده بین 41/0 و 969/0 قرار داشتند. ضریب پایایی ترکیبی برای تمامی سازه ها بزرگتر از 695/0 است, که نشان دهنده پایایی مدل و میانگین برای همه سازه ها بیشتر از 519/0 است, که نشان دهنده روایی همگرای مدل های اندازه گیری است. در نهایت میزان آماره تی در تمامی روابط بالاتر از 96/1 است و همچنین ضریب مسیر در تمامی روابط مثبت بود که گواهی بر تایید مدل طراحی شده بر اساس تئوری داده بنیاد بود. نتیجه گیری نتایج به دست آمده موید این است که شرایط علی شامل: ناتوانی در تصمیم گیری و عدم سواد والدین در حوزه کتابخوانی, پدیده محوری شامل: بازاریابی اخلاقی, شرایط زمینه ای شامل: مقوله های کلان قوانین و مقررات و فرهنگ اخلاقی؛ شرایط مداخله گر شامل: ویژگی های فردی فروشنده و حمایت سازمانی, در بازاریابی اخلاقی در حوزه کتب غیر درسی مورد توجه اند. راهبردها نیز در سه مقوله کلان برندسازی اخلاقی, مسئولیت پذیری اخلاقی فروشنده و آمیخته اخلاقی شناسایی شده که می تواند منجر به تقویت فرهنگ کتابخوانی, شهرت اخلاقی و بهبود عملکرد فروش شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    انجم شعاع، زهرا، حسن پورقروقچی، اسماعیل، باقری، مهدی، و رنجبر، محمدحسین. (1398). طراحی وتبیین مدل بازاریابی اخلاقی و پیامدهای آن برای کودکان در حوزه کتب غیردرسی. اخلاق در علوم و فناوری، 14(5 (ویژه نامه 02))، 69-79. SID. https://sid.ir/paper/122847/fa

    Vancouver: کپی

    انجم شعاع زهرا، حسن پورقروقچی اسماعیل، باقری مهدی، رنجبر محمدحسین. طراحی وتبیین مدل بازاریابی اخلاقی و پیامدهای آن برای کودکان در حوزه کتب غیردرسی. اخلاق در علوم و فناوری[Internet]. 1398؛14(5 (ویژه نامه 02)):69-79. Available from: https://sid.ir/paper/122847/fa

    IEEE: کپی

    زهرا انجم شعاع، اسماعیل حسن پورقروقچی، مهدی باقری، و محمدحسین رنجبر، “طراحی وتبیین مدل بازاریابی اخلاقی و پیامدهای آن برای کودکان در حوزه کتب غیردرسی،” اخلاق در علوم و فناوری، vol. 14، no. 5 (ویژه نامه 02)، pp. 69–79، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/122847/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button