مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,333
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

759
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثربخشی تکالیف تعاملی الکترونیکی طراحی شده بر یادگیری مهارت های زبان انگلیسی

صفحات

 صفحه شروع 37 | صفحه پایان 45

چکیده

 هدف از پژوهش حاضر, بررسی تاثیر تکالیف تعاملی الکترونیکی طراحی شده بر یادگیری الکترونیکی مهارت های زبان انگلیسی است که بدین منظور از روش تحقیق نیمه آزمایشی, دارای طرح پس آزمون با گروه کنترل استفاده شده است. جامعه آماری پژوهش 300 نفر زبان آموز آموزش الکترونیکی کانون زبان ایران در دوره بهار 1391 بوده است که از این تعداد, 32 نفر با سطح زبانی Elementary 2 به عنوان مشارکت کنندگان انسانی انتخاب و به صورت تصادفی, در دو گروه آزمایش و کنترل, جاگذاری شدند. سپس تکالیف تعاملی الکترونیکی توسط محققان و با هدایت و نظارت مسوولان کانون زبان طراحی شده است و به مدت یک ترم تحصیلی در اختیار گروه آزمایش قرار داده شد. در پایان ترم تحصیلی, به وسیله آزمون استاندارد کانون زبان که دارای پایایی قابل قبولی است, اطلاعات مربوط به مهارت های آموخته شده فراگیران هر دو گروه جمع آوری و با استفاده از آمار توصیفی (فراوانی و میانگین) و آمار استنباطی (آزمون t برای دو گروه مستقل) تحلیل شد که نتایج حاکی از تاثیر مثبت و معنادار تکالیف تعاملی طراحی شده بر مهارت های واژگان, دستور زبان و درک مطلب فراگیران گروه آزمایش است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    مهتدی، سمیه، و آتشک، محمد. (1393). اثربخشی تکالیف تعاملی الکترونیکی طراحی شده بر یادگیری مهارت های زبان انگلیسی. پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)، 11(16 (پیاپی 43))، 37-45. SID. https://sid.ir/paper/127346/fa

    Vancouver: کپی

    مهتدی سمیه، آتشک محمد. اثربخشی تکالیف تعاملی الکترونیکی طراحی شده بر یادگیری مهارت های زبان انگلیسی. پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)[Internet]. 1393؛11(16 (پیاپی 43)):37-45. Available from: https://sid.ir/paper/127346/fa

    IEEE: کپی

    سمیه مهتدی، و محمد آتشک، “اثربخشی تکالیف تعاملی الکترونیکی طراحی شده بر یادگیری مهارت های زبان انگلیسی،” پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)، vol. 11، no. 16 (پیاپی 43)، pp. 37–45، 1393، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/127346/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button