مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,195
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

661
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مولفه های موثر در برنامه های آموزشی علمی کاربردی کشاورزی

صفحات

 صفحه شروع 1 | صفحه پایان 24

چکیده

 اجرای برنامه های آموزشی مختلف با توجه به ساختار و وظایف وزارت جهاد کشاورزی برای به روز کردن دانش و مهارت کارکنان از اهم وظایف سازمان آموزش, تحقیقات و ترویج است. هدف از انجام این تحقیق بررسی و تدوین مولفه های موثر در برنامه های آموزشی در بخش کشاورزی است. در این راستا 2 سوال در مورد تدوین مولفه های موثر در برنامه های آموزشی بخش کشاورزی در بین اعضای هیات علمی و کارشناسان بخش آموزش وزارت جهاد کشاورزی به نظرخواهی گذاشته شده است. یکی اینکه مولفه های موثر برنامه های آموزشی در بخش کشاورزی کدام است و دیگری اینکه کدام یک از مولفه های شناسایی شده برای اثربخشی برنامه های آموزشی مدل پیشنهادی اهمیت بیشتری دارد؟نوع تحقیق توصیفی پیمایشی است. جامعه آماری 670 نفر از اعضای هیات علمی و کارشناسان است که حجم نمونه, با استفاده از فرمول در حدود 60 درصد, 383 نفر با روش طبقه ای نسبی به عنوان نمونه تحقیق انتخاب شدند. برای تعیین و تدوین مولفه های موثر برنامه های آموزشی از پرسشنامه محقق ساخته استفاده گردید که روایی آن را خبرگان آموزشی پس از اجرای مقدماتی تایید کردند و پایایی آن از طریق محاسبه ضریب آلفای کرونباخ 89/0 به دست آمد.تجزیه و تحلیل داده ها در دو سطح آمار توصیفی (فراوانی, میانگین, درصد انحراف معیار) و آمار استنباطی (آزمونهای t تک نمونه ای, رگرسیون چندمتغیره و نمودار تحلیل مسیر) صورت گرفته است. بر اساس مطالعات و مبانی نظری 6 مولفه و 31 زیرمولفه تدوین گردید که تمامی مولفه ها و زیرمولفه ها از طریق آزمون t مورد سنجش قرار گرفته و تایید شدند و با اجرای آزمون تحلیل عاملی 8 مولفه نهایی استخراج گردید.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    ایرجی راد، ارسلان. (1388). مولفه های موثر در برنامه های آموزشی علمی کاربردی کشاورزی. پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)، 23(24)، 1-24. SID. https://sid.ir/paper/127623/fa

    Vancouver: کپی

    ایرجی راد ارسلان. مولفه های موثر در برنامه های آموزشی علمی کاربردی کشاورزی. پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)[Internet]. 1388؛23(24):1-24. Available from: https://sid.ir/paper/127623/fa

    IEEE: کپی

    ارسلان ایرجی راد، “مولفه های موثر در برنامه های آموزشی علمی کاربردی کشاورزی،” پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)، vol. 23، no. 24، pp. 1–24، 1388، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/127623/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button