مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

637
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

297
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارزیابی چقرمگی شکست آسفالت نیمه گرم حاوی الیاف طبیعی و مصنوعی در دماهای پایین

صفحات

 صفحه شروع 29 | صفحه پایان 38

چکیده

چقرمگی شکست, خاصیتی از ماده ی دارای ترک است که مقاومت آن را در برابر رشد ترک نشان می دهد. معمولاً هر چه میزان پارامتر چقرمگی شکست بیشتر باشد, آن ماده بهتر می تواند در برابر رشد ترک و بارهای وارده مقاومت کند. در نوشتار حاضر, به منظور ارزیابی چقرمگی شکست آسفالت نیمه گرم حاوی الیاف مصنوعی (با پایه ی پلی اولفین و آرامید) و طبیعی (از نوع جوت), نمونه هایی به صورت نیم دیسک و حاوی درصدهای مختلف از هر یک از الیاف گفته شده (0٫ 3, 0٫ 5 و 0٫ 7 درصد وزنی مخلوط آسفالت نیمه گرم) تهیه شد. در ادامه, برای تعیین موقعیت نسبی ترک در نمونه ها به منظور ایجاد شرایط بارگذاری در هر یک از مودهای بارگذاری و همچنین محاسبه ی ضرایب شکل نمونه های دارای ترک, تحلیل به روش المان محدود انجام شد. سپس با ایجاد ترک در نمونه های نیم دیسک و بارگذاری آن ها در سه دمای 0, 10− و 20− درجه ی سانتی گراد, چقرمگی شکست در هر یک از مودهای بارگذاری محاسبه شد. بررسی نتایج آزمایش ها و تحلیل های انجام شده نشان می دهد که چقرمگی شکست مخلوط آسفالت نیمه گرم حاوی الیاف طبیعی و مصنوعی نسبت به مخلوط بدون الیاف در مود کشش خالص و مود ترکیبی (برش و کشش برابر)افزایش می یابد, ولی روند مذکور با بیشتر شدن سهم برش به ویژه در الیاف طبیعی مشاهده نمی شود. همچنین در تمام مودهای بارگذاری و در تمام دماهای آزمایش, به ازاء درصد مساویِ الیاف, تأثیر الیاف مصنوعی در بهبود چقرمگی شکست آسفالت نیمه گرم بیشتر از الیاف طبیعی است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    منصوریان، احمد، رزمی، علی، رضوی، محمود، و محمدعلیها، محمدرضا. (1398). ارزیابی چقرمگی شکست آسفالت نیمه گرم حاوی الیاف طبیعی و مصنوعی در دماهای پایین. مهندسی عمران شریف (شریف ویژه مهندسی عمران)، 35-2(2/2 )، 29-38. SID. https://sid.ir/paper/127903/fa

    Vancouver: کپی

    منصوریان احمد، رزمی علی، رضوی محمود، محمدعلیها محمدرضا. ارزیابی چقرمگی شکست آسفالت نیمه گرم حاوی الیاف طبیعی و مصنوعی در دماهای پایین. مهندسی عمران شریف (شریف ویژه مهندسی عمران)[Internet]. 1398؛35-2(2/2 ):29-38. Available from: https://sid.ir/paper/127903/fa

    IEEE: کپی

    احمد منصوریان، علی رزمی، محمود رضوی، و محمدرضا محمدعلیها، “ارزیابی چقرمگی شکست آسفالت نیمه گرم حاوی الیاف طبیعی و مصنوعی در دماهای پایین،” مهندسی عمران شریف (شریف ویژه مهندسی عمران)، vol. 35-2، no. 2/2 ، pp. 29–38، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/127903/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button