مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,868
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,299
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

رابطه مدل کسب و کار و راهبرد محصول در کسب و کارهای الکترونیکی کوچک و متوسط ایران

صفحات

 صفحه شروع 45 | صفحه پایان 73

کلیدواژه

کسب و کارهای الکترونیکی کوچک و متوسط (E-SMEs)Q3

چکیده

 انتخاب نادرست مدل های کسب و کار الکترونیکی, بدون توجه به شرایط محیطی و سازمانی, مهم ترین مانع گسترش تجارت الکترونیک است. آگاهی از این موضوع که چه ارتباطی بین مدل های کسب و کار الکترونیک و راهبردهای گوناگون در خلق, کسب و ارایه ارزش رقابتی وجود دارد اهمیت زیادی برای محققان و مدیران دارد. پژوهش حاضر, به دنبال بررسی رابطه بین مدل کسب و کار و راهبرد محصول در کسب و کارهای الکترونیکی کوچک و متوسط ایران است. این تحقیق با بررسی ادبیات موضوع, اقدام به ارایه گونه شناسی جدیدی از مدل های کسب و کار الکترونیک بر مبنای نقاط مرجع راهبردی نموده است. جامعه آماری این تحقیق, کلیه کسب و کارهای الکترونیکی کوچک و متوسط حاضر در ایران است. ابزار جمع آوری داده برای آزمون فرضیه های اصلی و فرعی نیز پرسشنامه الکترونیکی است. پرسش نامه ها از طریق رایانامه برای مدیران سطوح عالی و میانی کسب و کارهای الکترونیکی ارسال و در نهایت 400 پرسش نامه از ایشان دریافت شد. داده ها با استفاده از نرم افزارهایSPSS  و  LISRELتجزیه و تحلیل شد. نتایج حاصل از تجزیه و تحلیل داده ها نشان داد که دو نقطه مرجع محور توجه و میزان کنترل, عوامل موثری در انتخاب مدل های کسب و کار الکترونیک و راهبردهای محصول هستند. همچنین مشخص گردید که بین نوع مدل کسب وکار الکترونیک و انتخاب نوع راهبرد محصول رابطه معناداری وجود دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    روحانی، امیررضا، و رضوانی، حمیدرضا. (1392). رابطه مدل کسب و کار و راهبرد محصول در کسب و کارهای الکترونیکی کوچک و متوسط ایران. اندیشه مدیریت راهبردی (اندیشه مدیریت)، 7(2 (پیاپی 14) )، 45-73. SID. https://sid.ir/paper/129805/fa

    Vancouver: کپی

    روحانی امیررضا، رضوانی حمیدرضا. رابطه مدل کسب و کار و راهبرد محصول در کسب و کارهای الکترونیکی کوچک و متوسط ایران. اندیشه مدیریت راهبردی (اندیشه مدیریت)[Internet]. 1392؛7(2 (پیاپی 14) ):45-73. Available from: https://sid.ir/paper/129805/fa

    IEEE: کپی

    امیررضا روحانی، و حمیدرضا رضوانی، “رابطه مدل کسب و کار و راهبرد محصول در کسب و کارهای الکترونیکی کوچک و متوسط ایران،” اندیشه مدیریت راهبردی (اندیشه مدیریت)، vol. 7، no. 2 (پیاپی 14) ، pp. 45–73، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/129805/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button