مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,070
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

770
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارائه الگوی ریاضی دینامیکی-ترمودینامیکی موتور استرلینگ جهت بهبود بازده و توان تولیدی

صفحات

 صفحه شروع 72 | صفحه پایان 85

چکیده

 در این مقاله به بررسی تاثیر متغیرهای سطح انتقال حرارت گرمکن و خنک کن, جرم و سطح انتقال حرارت بازیاب و افت فشار ناشی از حرکت سیال, بر روی بازده حرارتی و توان تولیدی موتور استرلینگ پرداخته می شود. ابتدا یک الگوی ریاضی برای موتور ارائه شده و نهایتا با تغییر در قطر مفتول بازیاب و جرم آن, بازده موتور افزایش یافته است.بررسی متغیرهای ذکر شده بوسیله ارائه یک الگوی دینامیکی-ترمودینامیکی از موتور استرلینگ با فرض انتقال حرارت غیر ایده آل و توزیع فشار و دمای غیر یکنواخت و متغیر با زمان صورت گرفته و از نرم افزار متلب به عنوان محیط برنامه نویسی استفاده شده است. الگو به گونه ای طراحی شده است که قادر است با یک بار انجام نگاشت (کالیبراسیون), با استفاده از داده های حاصل از اندازه گیری یا با استفاده از داده های حاصل از شبه سازی بخش های مختلف یک موتور نمونه, رفتار آن را با تغییر در متغیرهای بهینه سازی, مشخص سازد.برای نگاشت الگو, از مشخصات هندسی و داده های حاصل از انجام آزمایش بر روی موتور ST500 در فشار نامی استفاده شده است. برای اطمینان از صحت پیش بینی الگو, خروجی آن با خروجی آزمایش, برای فشارهایی غیر از فشار نامی موتور, با یکدیگر مقایسه شده است. نهایتا با تغییر متغیرهای بهینه سازی در الگو, تاثیر هریک در بازده حرارتی و توان تولیدی موتور بررسی شده و مهمترین متغیر در بهبود بازده حرارتی و کار خروجی آن انتخاب شده است. پس از اعمال همان تغییر در موتور, بازده حرارتی آن با پیش بینی الگو و با حالت قبل خود مقایسه شده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    هوشنگ، مزدک، طالع ماسوله، مهدی، عسکری مقدم، رضا، و علی زاده نیا، سیامک. (1390). ارائه الگوی ریاضی دینامیکی-ترمودینامیکی موتور استرلینگ جهت بهبود بازده و توان تولیدی. تحقیقات موتور، 7(23)، 72-85. SID. https://sid.ir/paper/135554/fa

    Vancouver: کپی

    هوشنگ مزدک، طالع ماسوله مهدی، عسکری مقدم رضا، علی زاده نیا سیامک. ارائه الگوی ریاضی دینامیکی-ترمودینامیکی موتور استرلینگ جهت بهبود بازده و توان تولیدی. تحقیقات موتور[Internet]. 1390؛7(23):72-85. Available from: https://sid.ir/paper/135554/fa

    IEEE: کپی

    مزدک هوشنگ، مهدی طالع ماسوله، رضا عسکری مقدم، و سیامک علی زاده نیا، “ارائه الگوی ریاضی دینامیکی-ترمودینامیکی موتور استرلینگ جهت بهبود بازده و توان تولیدی،” تحقیقات موتور، vol. 7، no. 23، pp. 72–85، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/135554/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button