مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,088
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

609
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

شبیه سازی جعبه دنده دستی خودکار شده با اتصال چنگکی دوطرفه و بررسی تاثیر آن بر عملکرد خودروی دورگه برقی بر پایه خودروی ملی

صفحات

 صفحه شروع 3 | صفحه پایان 12

چکیده

 در سال های اخیر صنعت خودرو به سمت تولید خودروهایی با مصرف سوخت و آلایندگی کمتر و همچنین راحتی بیشتر پیش می رود. در نتیجه خودروی دورگه برقی توجه بسیاری را به خود جلب کرده است. در خودروهای دورگه برقی به منظور ایجاد هماهنگی بین روش تعویض دنده و روش تنظیم, پیشنهاد می گردد که انتخاب و تعویض دنده به صورت خودکار انجام شود. از طرف دیگر در سال های اخیر جعبه دنده دستی خودکار شده (AMT) معرفی گردیده است. جعبه دنده AMT هم زمان مزایای دو جعبه دنده دستی و خودکار را داراست. با وجود مزایای فراوان AMT, همچنان مشکل تغییرات ناگهانی گشتاور و شتاب در هنگام تعویض دنده باقی است. یکی از راه حل های این مساله استفاده از چنگک دوطرفه است.در این مقاله شبیه سازی تاثیر اتصال چنگکی دوطرفه در خودروی دورگه برقی موازی با جعبه دنده دستی خودکار شده, ارائه شده است. بدین منظور ابتدا عملگرهای مورد نیاز در جعبه دنده AMT طراحی شده اند. سپس الگوی پویایی جعبه دنده AMT شامل پایش گر و عملگرهای تعویض دنده و اتصال به موتور, به الگوی جعبه دنده دستی در خودروی دورگه موازی بر پایه خودروی ملی افزوده شده است. در الگوی ابتدایی از چنگک ساده استفاده شده است. سپس چنگک ساده با چنگک دوطرفه جایگزین شده و در فرآیند تعویض دنده نیز تغییرات مورد نیاز اعمال شده است. به منظور مقایسه رفتار خودروی دورگه برقی با چنگک ساده و همچنین چنگک دوطرفه, شبیه سازی خودروی دورگه برقی صورت گرفته است. نتایج شبیه سازی نشان می دهد استفاده از چنگک دوطرفه باعث کاهش مصرف سوخت و آلایندگی و حذف تغییرات ناگهانی شتاب, حین تعویض دنده خواهد شد. همچنین زمان تعویض دنده و چنگکگیری, کاهش می یابد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    منتظری، مرتضی، و پوربافرانی، زینب. (1389). شبیه سازی جعبه دنده دستی خودکار شده با اتصال چنگکی دوطرفه و بررسی تاثیر آن بر عملکرد خودروی دورگه برقی بر پایه خودروی ملی. تحقیقات موتور، 6(21)، 3-12. SID. https://sid.ir/paper/135615/fa

    Vancouver: کپی

    منتظری مرتضی، پوربافرانی زینب. شبیه سازی جعبه دنده دستی خودکار شده با اتصال چنگکی دوطرفه و بررسی تاثیر آن بر عملکرد خودروی دورگه برقی بر پایه خودروی ملی. تحقیقات موتور[Internet]. 1389؛6(21):3-12. Available from: https://sid.ir/paper/135615/fa

    IEEE: کپی

    مرتضی منتظری، و زینب پوربافرانی، “شبیه سازی جعبه دنده دستی خودکار شده با اتصال چنگکی دوطرفه و بررسی تاثیر آن بر عملکرد خودروی دورگه برقی بر پایه خودروی ملی،” تحقیقات موتور، vol. 6، no. 21، pp. 3–12، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/135615/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button