مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

82
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

19
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ماکسیم های معلمان زبان انگلیسی در رابطه با تدریس فرهنگ آمیخته با این زبان

صفحات

 صفحه شروع 265 | صفحه پایان 283

چکیده

 اهمیت آشنایی با ویژگی های فرهنگی, در راستای تحقق ارتباطی صحیح و کارآمد, از دهه هفتاد میلادی به حوزه آموزش زبان انگلیسی راه یافته است. محققان بسیاری این رویکرد را با جنبه های ایدئولوژیک این زبان و امپریالیسم فرهنگی همسو می دانند و معتقدند که تمرکز بیش از حد بر فرهنگ کشورهای انگلیسی زبان نتنها زبان آموزان را در معرض تضاد هویتی قرار می دهد, بلکه آنان را به دور شدن از ریشه های فرهنگ ملی کشورشان سوق می دهد. در این راستا, پژوهش حاضر به بررسی ماکسیم هایی پرداخته است که معلمان زبان انگلیسی را به سمت تدریس موضوعات فرهنگی گنجانده شده در کتاب های بین المللی آموزش زبان انگلیسی سوق می دهند. داده ها از طریق مصاحبه نیمه ساختاریافته با شش معلم زبان انگلیسی و نیز توزیع پرسشنامه باز بین ایشان جمع آوری شده اند و با روش تحلیل تماتیک مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته اند. نتایج پژوهش نشان می دهد که «افزایش مشارکت زبان آموزان», «مطابقت با روش تدریس کتاب» و «توجه به نیاز های زبان آموزان» ماکسیم هایی هستند که معلمان را به عنوان کردن موضوعات فرهنگی گنجانده شده در این کتاب ها سوق می دهند. یافته ها همچنین نشان می دهد که «آموزش معلمان», «الزامات موسسات» و «نداشتن دید منتقدانه» در تبیین ماکسیم های معلمان نقش موثری دارند. بر این اساس, نیاز به تمرکز بر آموزش منتقدانه در دوره های آموزشی معلمان و تدوین کتاب های داخلی با هدف حفظ و ترویج فرهنگ ملی پیشنهاد می گردد.

چندرسانه ای

  • ثبت نشده است.
  • استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button