مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,550
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

717
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

طراحی و پیاده سازی بانک سوال مدرج شده در آزمون های سراسری

صفحات

 صفحه شروع 79 | صفحه پایان 99

چکیده

 نوشته حاضر فرایند ایجاد یا توسعه یک بانک سوال مدرج شده بر اساس تئوری سوال پاسخ با استفاده از داده های 30 سوال کنکور آزمایشی حساب دیفرانسیل است که روی یک نمونه 3409 نفری اجرا شده است. تابع آگاهی کل سوالات برابر با 43.21 است که در فاصله 3 پیوستار توانایی نقطه بیشینه آن روی 0.95 است و در این نقطه, توانایی افراد با حداقل خطا برآورد شده است. یکی از نکات برجسته در راه اندازی چنین بانکی برآورد توانایی افراد بر اساس آزمون های مداد-کاغذی استاندارد و کم خطا با اهداف ویژه است تا بتوان در هزینه, تلاش و زمان صرفه جویی کرد و امنیت آزمون ها را بالا برد. بعلاوه فرایند آزمون گیری را که به صورت سنتی و مداد کاغذی اجرا می شود با طی مراحل بعدی به صورت سنجش انطباقی کامپیوتری ارتقاء داد. برای ارائه مثال از بین سوالات این بانک یک خرده آزمون کوتاه مدادکاغذی با سوالاتی که قدرت تمیز بالا و ضریب دشواری بیشتری دارند, انتخاب شده است. دامنه دشواری این خرده آزمون کوتاه بین و ضریب تمیز قرار داده شد و در نهایت 5 سوال برگزیده شده است که تابع آگاهی این خرده آزمون برابر با12.48  و نقطه بیشینه آن روی پیوستار توانایی برابر با 1.35 است. بعلاوه سطح دشواری آزمون0.4  واحد انحراف معیار افزایش یافته و به علت کوتاه شدن دامنه آزمون از 30 سوال به 5 سوال میزان آگاهی دهی از توانایی آزمون دهندگان نیز 3.46 برابر کاهش پیدا کرده است. بعلاوه برای اجرای سنجش انطباقی یک شبیه سازی انجام شده است که تنها 8 تا 10 سوال نیاز بوده تا با 0.01 احتمال خطا به همان دقت آزمون 30 سوالی توانایی افراد را اندازه گیری کرد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    ذوالفقارنسب، سلیمان. (1391). طراحی و پیاده سازی بانک سوال مدرج شده در آزمون های سراسری. آموزش عالی ایران، 4(4 (پیاپی 16))، 79-99. SID. https://sid.ir/paper/135931/fa

    Vancouver: کپی

    ذوالفقارنسب سلیمان. طراحی و پیاده سازی بانک سوال مدرج شده در آزمون های سراسری. آموزش عالی ایران[Internet]. 1391؛4(4 (پیاپی 16)):79-99. Available from: https://sid.ir/paper/135931/fa

    IEEE: کپی

    سلیمان ذوالفقارنسب، “طراحی و پیاده سازی بانک سوال مدرج شده در آزمون های سراسری،” آموزش عالی ایران، vol. 4، no. 4 (پیاپی 16)، pp. 79–99، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/135931/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button