مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

24
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

32
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی میزان رضایتمندی گردشگران از تجربه ایرانگردی و تأثیر وفاداری به برند مقصد بر رضایتمندی آن ها: یک مطالعه کمی در ایران

صفحات

 صفحه شروع 329 | صفحه پایان 346

چکیده

 هدف اصلی این مقاله بررسی رضایتمندی گردشگران درمورد مقبولیت جایگاه ایرانگردی و وفاداری برند مقصد گردشگری است.جامعه آماری تحقیق آن دسته از گردشگران خارجی هستند که در 1401 به شهر بندرعباس سفرکرده اند. داده های مورد نیاز برای این تحقیق با روش نمونه گیری تصادفی ساده از گردشگران خارجی در شهربندرعباس و با ابزار پرسشنامه جمع آوری شده است. با توجه به این که حجم جامعه نامعلوم میباشد از فرمول کوکران به منظور تعیین حجم نمونه استفاده شده است که عدد 385 بدست آمده است. نمونه ها به روش خوشه ای از مراکز مختلف توریستی از طریق پرسشنامه جمع آوری گردید.تحقیق از نظر اهداف کاربردی و از نظر ماهیت کمی و پیمایشی است.. گردآوری داده ها به صورت کتابخانه ای و میدانی انجام شد. ابزارهای جمع آوری داده ها شامل پرسشنامه های محقق ساخته حاصل از مصاحبه نیمه ساختار یافته است.روش تجزیه و تحلیل داده ها ازآمارهای توصیفی و از آماره t در نرم افزارspss و مدل معادلات ساختاری در نرم افزار PLS استفاده شد. نتایج بدست آمده حاکی از آن است گردشگران از تجربه ایرانگردی رضایت کافی را داشتند و همچنین که مکان اقامت, برخورد عمومی مردم,مبلمان شهری , رعایت قوانین و مقررات رانندگی, احترام به حقوق دیگـران, نظافت شهر مقصد گردشگری زیر ساخت های با کیفیت ,امنیت جانی ,جذابیتهای گردشگری ,تسهیلات خرید ,داشتن مزیت نسبت به سایر مناطق ,تأثیر معنی داری بر مقبولیت جایگاه ایران در بین کشورها و وفاداری به برند ایران بعنوان مقصد گردشگری دارد( 001/0 > P).

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button