مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

96
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

16
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

واکاوی ابعاد مسئولیت اجتماعی شرکتها بر اساس تحلیل محتوای کیفی و غربال سازی فازی

صفحات

 صفحه شروع 169 | صفحه پایان 185

چکیده

 با پیشرفت جوامع و توجه به حقوق بشر, افزون بر مسئولیت متداول شرکت ها یعنی سود دهی, مسئولیت شرکت ها در قبال جامعه و محیط نیز مورد توجه قرار گرفته است. سهامداران دیگر تنها ذی نفعان شرکت نیستند بلکه شهروندان, مشتریان, کارکنان و دولت و حتی نسل های آینده نیز ذی نفعان شرکت محسوب می شوند. هم اکنون شرکت های زیادی در سراسر جهان, به این مسئولیت خود واقف بوده و در جهت ایفای آن تلاش می کنند. موفقیت در انجام مسئولیت اجتماعی در شرکتها و ایجاد الگوهای منطبق با فرهنگ و جامعه ,وابسته به شناسایی عوامل و ابعاد مختلف مسئولیت اجتماعی درهر شرایط است . با شناخت این عوامل و معیارها می توان ابعاد بروز مسئولیتهای اجتماعی شرکتها را مورد واکاوی قرار داد . این پژوهش از لحاظ هدف , کاربردی و از نظر نوع , توصیفی – پیمایشی است. جامعه آماری متشکل از متون نظری مرتبط با مسئولیت اجتماعی شرکتها می باشد. در این تحقیق معیارهای مؤثر بر اساس پژوهشهای پیشین , شناسایی و به تعداد 58 شاخص در قالب 8 بعد انتخاب شد. سپس ابزار پرسشنامه محقق ساخته برای تعیین مهم ترین معیارها به روش غربالگری فازی طراحی و اجرا شد. با توجه به این که شاخص ها و ابعاد شناسایی شده از پشتوانه های علمی مناسب برخوردار بوده , و قابلیت عملیاتی شدن دارند , می توان با تعیین اولویت آنها و تعریف عملیاتی هر یک از مؤلفه ها, مسیر حرکت موسسات به سمت اندازه گیری و افزایش مسئولیت اجتماعی را مشخص نمود.

چندرسانه ای

  • ثبت نشده است.
  • استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button