مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

3,022
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,106
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

الگوی استفاده از اینترنت: محیط یادگیری و بافت فرهنگی و اجتماعی

صفحات

 صفحه شروع 97 | صفحه پایان 118

چکیده

 کاربرد اینترنت و شبکه وب در فرآیند آموزش و یادگیری, علاوه بر اهداف و برنامه درسی به زمینه هایی مانند"فرهنگ کسب شده از زندگی و فضاهای واقعی", "شیوه های تعامل و کسب تجربه در محیط های مجازی" و به طور کلی به "الگوی ارتباط و استفاده از اینترنت" وابسته است. مقاله پیش رو الگوی استفاده از اینترنت را بر اساس داده های تحقیقی که در سال تحصیلی (87-1386) برای مقایسه تاثیر دو روش آموزش از طریق شبکه وب و آموزش به روش سنتی بر یادگیری و انگیزش پیشرفت تحصیلی دانش آموزان به اجرا درآمده را مورد بررسی قرار داده است. روش پژوهش از نوع تجربی با استفاده از آزمون t گروه های مستقل و تجزیه و تحلیل رگرسیون چندمتغیری است و موضوعاتی مانند جامعه آماری, روش انتخاب و جایگزینی نمونه ها و نحوه گردآوری داده ها در جای خود توضیح داده شده اند. نتایج تحقیق نشان داد به طورکلی بین میانگین نمرات گروه آزمایش و کنترل در میزان استفاده از اینترنت, تفاوت معنادار است و این متغیر توانسته است تغییرات مربوط به یادگیری را تبیین و پیش بینی نماید. به این معنا که استفاده بیش از اندازه و غیرمعمول از اینترنت با یادگیری و پیشرفت تحصیلی رابطه معکوس دارد. با ملاحظه داده های مربوط به نوع و ابعاد استفاده از اینترنت و مقایسه میانگین گروه ها می توان گفت؛ دانش آموزان به موازات افزایش بهره مندی از اینترنت برای انجام فعالیت های علمی و درسی, به تدریج نحوه استفاده خود از رایانه و اینترنت را به نفع فعالیت های درسی بهبود می بخشند. به نظر می رسد کاهش زمان استفاده فراغتی و افزایش استفاده درسی و علمی از شبکه بیش از آنکه به علاقه یا بی علاقگی افراد مرتبط باشد با جو و زمینه های فرهنگی و اجتماعی زندگی, نحوه و میزان حضور یادگیرندگان در شبکه و محتوا و کیفیت محیط یادگیری الکترونیکی (فضای مجازی) ارتباط دارد.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

ابراهیم آبادی، حسین. (1388). الگوی استفاده از اینترنت: محیط یادگیری و بافت فرهنگی و اجتماعی. تحقیقات فرهنگی ایران، 2(3 (پیاپی 7))، 97-118. SID. https://sid.ir/paper/136872/fa

Vancouver: کپی

ابراهیم آبادی حسین. الگوی استفاده از اینترنت: محیط یادگیری و بافت فرهنگی و اجتماعی. تحقیقات فرهنگی ایران[Internet]. 1388؛2(3 (پیاپی 7)):97-118. Available from: https://sid.ir/paper/136872/fa

IEEE: کپی

حسین ابراهیم آبادی، “الگوی استفاده از اینترنت: محیط یادگیری و بافت فرهنگی و اجتماعی،” تحقیقات فرهنگی ایران، vol. 2، no. 3 (پیاپی 7)، pp. 97–118، 1388، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/136872/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا