مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,504
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

938
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تعاملی بودن در بازی رایانه ای «فراخوانی به خدمت»

صفحات

 صفحه شروع 1 | صفحه پایان 19

چکیده

 نظریه پردازان ارتباطات مدت هاست از یکسویه بودن رسانه های جمعی انتقاد کرده و مخاطبان را تا اندازه زیادی منفعل دانسته اند. آنان راه حل خروج از این انفعال را دوسویه کردن ارتباط رسانه و مخاطب و به عبارت دیگر افزایش تعاملی بودن رسانه ها دانسته اند. اگرچه تلفن نخستین وسیله ارتباطی کاملا تعاملی بود, اما تا پیدایش رسانه های نوین ارتباطی و اطلاعاتی که میزان تعاملی بودن در آنها زیاد است, باید انتظار می کشیدیم. با این همه, میزان تعاملی بودن در همه رسانه های نوین به یک اندازه نیست یا تعاملی بودن در آنها (در ساخت یک سایت اینترنتی یا بازی رایانه ای) به یک اندازه رعایت نشده است؛ بنابراین نیاز به انجام تحقیقاتی درباره میزان تعاملی بودن رسانه های نوین و تقویت این ویژگی در آنهاست. تعامل نیز نظیر سایر واژگان علم ارتباطات, دارای تعاریف متعددی است و جنبه های مختلفی از رابطه کاربر رسانه را شامل می شود. آنچه در مورد تعامل باید مورد توجه قرار گیرد , ویژگی چندبعدی بودن آن است. کیوسیس مدلی را ارایه می کند که در آن به جنبه های مختلف فنی, اجتماعی و ادراکی تعامل توجه شده است. به دیگر بیان, تعامل نه تنها به ویژگی های فنی رسانه و زمینه ارتباطی آن مربوط می شود, بلکه ادراک مخاطب (کاربر) نیز در آن بسیار مهم است. بازی های ویدیویی ـ رایانه ای یکی از بارزترین مصداق های تعاملی بودن در میان رسانه های نوین هستند. با این حال, رعایت تعاملی بودن در همه بازی ها به یک اندازه نیست. هدف از تحقیق حاضر بررسی میزان تعاملی بودن در یکی از بازی های رایانه ای پرفروش به نام «فراخوانی به خدمت» است. پرسش های اصلی مقاله عبارتند از: 1) چگونه می توان تعریف عملی مناسبی از ابعاد سه گانه تعاملی بودن برای بررسی بازی های رایانه ای ارایه کرد؟ 2) بازی «فراخوانی به خدمت» تا چه اندازه از این ویژگی ها برخوردار است.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

کوثری، مسعود، و شاقاسمی، احسان. (1388). تعاملی بودن در بازی رایانه ای «فراخوانی به خدمت». تحقیقات فرهنگی ایران، 2(3 (پیاپی 7))، 1-19. SID. https://sid.ir/paper/136875/fa

Vancouver: کپی

کوثری مسعود، شاقاسمی احسان. تعاملی بودن در بازی رایانه ای «فراخوانی به خدمت». تحقیقات فرهنگی ایران[Internet]. 1388؛2(3 (پیاپی 7)):1-19. Available from: https://sid.ir/paper/136875/fa

IEEE: کپی

مسعود کوثری، و احسان شاقاسمی، “تعاملی بودن در بازی رایانه ای «فراخوانی به خدمت»،” تحقیقات فرهنگی ایران، vol. 2، no. 3 (پیاپی 7)، pp. 1–19، 1388، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/136875/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button