مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

772
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

443
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

الگوی ارزش های ادراکی در مخاطبان پلتفرم های بازی های دیجیتال

صفحات

 صفحه شروع 1 | صفحه پایان 25

چکیده

 افزون بر اینکه بازی های دیجیتال یک صنعت با سرعت رشد بالا به شمار می آیند, آن ها را می توان از مصداق های مدرن ترین و پیچیده ترین رسانه های جهان امروز درنظر گرفت؛ رسانه ای که تعامل با مخاطب خود را به بالاترین حد ممکن می رساند و به همین سبب از اثربخشی قابل توجهی برخوردار است. یک رسانه با چنین سطحی از اثرگذاری, بستر مناسبی برای انتقال مفاهیم فرهنگی و ارزشی به شمار می آید و به همین سبب, درک رابطه تعاملی بازیکن, به عنوان مخاطب, با این رسانه ی منحصربه فرد, حیاتی به نظر می رسد. با این هدف در مقاله حاضر یک الگوی پنج بُعدی با ابعاد ارزش های ادراکی کارکردی, پولی, هیجانی, اجتماعی, و نوآورانه برای شناخت ارزش های ادراک شده از سه پلتفرم رایانه, موبایل, و کنسول برای بازی های دیجیتال تدوین شده و سپس به کمک داده های به دست آمده از پیمایش ملی انجام شده در مرکز تحقیقات بازی های دیجیتال با 6232 نمونه آماری, اختلاف میان این ابعاد درون هر پلتفرم و میان پلتفرم ها, بررسی شده است. نتایج به دست آمده نشان می دهد که ضمن اینکه ابعاد ادراک شده در هر پلتفرم, تفاوت معناداری با یکدیگر دارند, الگوهای ارزش ادراکی در میان پلتفرم ها نیز با هم متفاوت هستند و مهم ترین عامل ایجاد این تفاوت, ادراک بالای بُعد ارزش اجتماعی در پلتفرم کنسول است. شناخت حاصل از تحلیل های این مقاله می تواند به بهره برداری از بازی های دیجیتال به عنوان یک رسانه ی انتقال دهنده ی ارزش کمک کند.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    سیدحسینی، سیدمحمدعلی، نژادی، پویان، و نصیری، حامد. (1398). الگوی ارزش های ادراکی در مخاطبان پلتفرم های بازی های دیجیتال. تحقیقات فرهنگی ایران، 12(1 (پیاپی 45) )، 1-25. SID. https://sid.ir/paper/136892/fa

    Vancouver: کپی

    سیدحسینی سیدمحمدعلی، نژادی پویان، نصیری حامد. الگوی ارزش های ادراکی در مخاطبان پلتفرم های بازی های دیجیتال. تحقیقات فرهنگی ایران[Internet]. 1398؛12(1 (پیاپی 45) ):1-25. Available from: https://sid.ir/paper/136892/fa

    IEEE: کپی

    سیدمحمدعلی سیدحسینی، پویان نژادی، و حامد نصیری، “الگوی ارزش های ادراکی در مخاطبان پلتفرم های بازی های دیجیتال،” تحقیقات فرهنگی ایران، vol. 12، no. 1 (پیاپی 45) ، pp. 1–25، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/136892/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button