Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

8
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

6
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تحلیل ریسک در اولویت بندی و بهینه یابی ضخامت روکش در تعمیر روسازی

صفحات

 صفحه شروع 121 | صفحه پایان 134

چکیده

 طراحی روسازی در روش قابلیت اعتماد بر مبنای سطح اطمینانی که در آیین نامه ها پیشنهاد گردیده انجام می شود. در این روش با توجه به ‏مقاومت و وضعیت حال حاضر روسازی, طراحی صورت گرفته و حجم تعمیر مورد نیاز احتمالی در دوره بعدی در نظر گرفته نمی شود. در این ‏مطالعه روشی به منظور تعمیر روسازی ارائه شده که علاوه بر در نظرگیری وضعیت موجود روسازی, به پیامدهای حاصل از تخریب و بازسازی ‏آن توجه می شود. برای در نظرگیری این پیامدها از روش های تحلیل ریسک استفاده شد و با توجه به میزان تعمیر حال حاضر روسازی و نرخ ‏تورم, هزینه های دوره بعدی تعمیر در آینده تخمین زده شد. برای مقایسه این دو روش, داده های وضعیت روسازی و ترافیک عبوری در محور ‏قم-سلفچگان جمع آوری و مناسب ترین توزیع احتمال متغیرها به کمک آزمون اندرسون-دارلینگ تعیین گردید. با توجه به نتایج به دست آمده ‏مشخص گردید روش پیشنهادی, روسازی را با سطح اطمینان بیشتری در مقایسه با روش مرسوم آیین نامه ای طراحی می کند. همچنین هزینه ‏کلی تعمیر روسازی در روش پیشنهادی کمتر از روش قابلیت اعتماد است. درنتیجه از نظر اقتصادی به صرفه تر بوده و باعث صرفه جویی در ‏هزینه های تعمیر و نگهداری می شود. در ادامه به کمک روش های تحلیل ریسک و در نظرگیری تغییرپذیری در متغیرها, قطعات روسازی ‏اولویت بندی شدند. اولویت بندی بر این اساس بوده که به ازای هر تومان هزینه برای تعمیر قطعات روسازی, کدام یک تأثیری بیشتری بر ‏احتمال شکست و ریسک کل مسیر دارد. نتایج این روش به تصمیم گیران ذی ربط این امکان را داده که هزینه های حال حاضر و دوره بعدی تعمیر ‏در آینده را پیش بینی کرده و برنامه ریزی دقیق تری برای تخصیص بودجه تعمیر و نگهداری انجام دهند.‏

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا