مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

699
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

735
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تحلیلی بر موانع استفاده از ابزارها و فن آوری های آموزش در نظام آموزش عالی الکترونیکی ایران

صفحات

 صفحه شروع 97 | صفحه پایان 120

چکیده

 هدف از این پژوهش, بررسی وضعیت موانع استفاده از ابزارها و فن آوری های آموزشی در نظام آموزش عالی الکترونیکی ایران است. روش پژوهش حاضر از لحاظ روش جمع آوری داده ها, پیمایشی و از لحاظ ماهیت, توصیفی از نوع ارزشیابی است. جامعه آماری پژوهش شامل کلیه دانشجویان و اساتید مراکز آموزش عالی الکترونیکی ایران در سال تحصیلی 96-1395 بوده است. از این تعداد, 741 نفر به عنوان نمونه آماری تعیین و به روش نمونه گیری گلوله برفی انتخاب و داده های پژوهش جمع آوری گردید. برای جمع آوری داده ها از پرسشنامه محقق ساخته استفاده شده است. اعتبار پرسشنامه هم بر اساس آلفای کرونباخ و هم بر اساس ضریب همبستگی درونی با استفاده از نرم افزار ایموس و روش تحلیل عاملی تأییدی, تأیید گردیده است. ضریب آلفای کرونباخ برای کل پرسشنامه 867/0 به دست آمده است. نتایج پژوهش حاکی از آن است که وضعیت موانع استفاده از ابزارهای آموزش در نظام آموزش عالی الکترونیکی ایران به طور معناداری مطلوب است. بااین حال, نگرش مثبت به استفاده از فن آوری, ترجیح استفاده از فن آوری در برقراری ارتباط و احساس آرامش و راحتی در استفاده از فن آوری از مهم ترین موانع استفاده از ابزارها و فن آوری های آموزش در نظام آموزش الکترونیکی ایران بود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    جعفرزاده، محمدرحیم، و باشکوه، اکبر. (1397). تحلیلی بر موانع استفاده از ابزارها و فن آوری های آموزش در نظام آموزش عالی الکترونیکی ایران. پژوهش در نظام های آموزشی، 12(42 )، 97-120. SID. https://sid.ir/paper/137600/fa

    Vancouver: کپی

    جعفرزاده محمدرحیم، باشکوه اکبر. تحلیلی بر موانع استفاده از ابزارها و فن آوری های آموزش در نظام آموزش عالی الکترونیکی ایران. پژوهش در نظام های آموزشی[Internet]. 1397؛12(42 ):97-120. Available from: https://sid.ir/paper/137600/fa

    IEEE: کپی

    محمدرحیم جعفرزاده، و اکبر باشکوه، “تحلیلی بر موانع استفاده از ابزارها و فن آوری های آموزش در نظام آموزش عالی الکترونیکی ایران،” پژوهش در نظام های آموزشی، vol. 12، no. 42 ، pp. 97–120، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/137600/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button