مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

58
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

28
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی تطبیقی درس علوم تجربی در ایران و کشور های منتخب( انگلستان و ژاپن)

صفحات

 صفحه شروع 1 | صفحه پایان 21

چکیده

 پدیده ی انفجار اطلاعات, تحول سریع در تکنولوژی, حرف و مشاغل, جوامع را با دنیایی متغیر و ناپایدار مواجه ســاخته؛ دنیایی که ضــرورت هم نوایی و هماهنگ شـدن با آن دغدغه فکری و نگرانی انسـان امروزی اسـت . علوم تجربی راهی را در برابر ما می گشایند؛ که ضمن درک این تغییرات از مواهب آنها برخوردار و با تهدیدهای آنها مقابله نمائیم. این پژوهش با عنوان بررسی تطبیقی درس علوم تجربی در ایران و کشور های منتخب( انگلستان و ژاپن) انجام شد. روش پژوهش به صورت توصیفی,تحلیلی است و بصورت کتابخانه ای انجام شد. نتیجه این که: هر کدام از کشـورها در آموزش علوم, اهداف مشـخصی را دنبال می نمایند. لیکن نوع پرداختن به هدف ها متفاوت است. در کشورهای مورد مطالعه اهداف انتخابی در زمینه های چهارگانه ی علوم و در سه حیطه ی دانش, مهارتی و نگرشـی تدوین یافته اند. از لحاظ اهداف دانشـی , فرق زیادی بین ایران و کشـورهای مورد مطالعه دیده نمی شـود. اما در زمینه ی میزان و نوع پرداختن به اهداف مهارتی و نگرشــی تفاوت قابل ملاحظه ای بین ایران و دیگر کشـورها وجود دارد. در مدارس ایران بـه علـت عـدم پرداختن بـه فعـالیت های عملی, آزمایش و نیز آموزش رویکردهای فرآیندی, دانش آموزان در بخش اهداف مهارتی و نگرشـی دارای ضــعف می باشــند و کســب امتیاز ضــعیف در آزمون های تیمز,گویای این امر است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button