مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

918
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

385
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تجربه کودکان از شخصیت های پیشبردی چاق در فعالیت های بازاریابی: مطالعه پدیدارشناسی

صفحات

 صفحه شروع 721 | صفحه پایان 744

چکیده

 هدف این پژوهش فهم تجربه کودکان از مواجهه با شخصیت های کارتونی چاق است که در بسیاری از فعالیت های پیشبردی, به ویژه در صنایع غذایی به کار گرفته می شوند. به منظور کشف تجربه مشارکت کنندگان هنگام مواجهه با شخصیت های پیشبردی چاق, از روش پژوهش پدیدارشناسی هرمنوتیک, به دلیل تناسب آن با هدف پژوهش استفاده شده است. 13 کودک 6 تا 11 ساله در این مطالعه مشارکت کردند که با استفاده از روش گلوله برفی انتخاب شدند. به منظور جمع آوری داده نیز روش های داستان مضمونی و مصاحبه عمیق به کار برده شده است. نتایج تحلیل داده ها که با استفاده از کدگذاری صورت پذیرفت, حاکی از آن است که محبوبیت شخصیت های کارتونی چاق می تواند به پذیرش کلیشه های چاقی (برای مثال پرخوری) توسط کودکان منجر شود و بر درخواست های غذایی کودکان تاثیر بگذارد. همچنین, زمانی که از این شخصیت ها برای پیشبرد غذاهای جدید استفاده می شود, در ترغیب مخاطب به امتحان گزینه غذایی نا آشنا می تواند تاثیر بسیار زیادی داشته باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    اسماعیل پور، فریبا، حیدرزاده هنزایی، کامبیز، منصوریان، یزدان، و خون سیاوش، محسن. (1395). تجربه کودکان از شخصیت های پیشبردی چاق در فعالیت های بازاریابی: مطالعه پدیدارشناسی. مدیریت بازرگانی، 8(4 )، 721-744. SID. https://sid.ir/paper/140130/fa

    Vancouver: کپی

    اسماعیل پور فریبا، حیدرزاده هنزایی کامبیز، منصوریان یزدان، خون سیاوش محسن. تجربه کودکان از شخصیت های پیشبردی چاق در فعالیت های بازاریابی: مطالعه پدیدارشناسی. مدیریت بازرگانی[Internet]. 1395؛8(4 ):721-744. Available from: https://sid.ir/paper/140130/fa

    IEEE: کپی

    فریبا اسماعیل پور، کامبیز حیدرزاده هنزایی، یزدان منصوریان، و محسن خون سیاوش، “تجربه کودکان از شخصیت های پیشبردی چاق در فعالیت های بازاریابی: مطالعه پدیدارشناسی،” مدیریت بازرگانی، vol. 8، no. 4 ، pp. 721–744، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/140130/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button