Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

8,980
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,883
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر جو و طراحی چیدمان فروشگاه های اینترنتی، بر رفتار خرید آنی آنلاین مشتریان

صفحات

 صفحه شروع 213 | صفحه پایان 232

چکیده

 هدف این مقاله بررسی تاثیر جو و طراحی چیدمان ادراک شده فروشگاه های اینترنتی, بر رفتار خرید آنی آنلاین مشتریان است که رفتار عجولانه, رفتار مرورگرانه و لذت خرید به عنوان متغیرهای میانجی آن در نظر گرفته شده اند.تحقیق حاضر از نظر هدف کاربردی و از نظر گردآوری اطلاعات توصیفی پیمایشی است. در این مطالعه داده ها با استفاده از روش تحقیق میدانی و به کارگیری پرسشنامه جمع آوری شده اند. جامعه آماری آن کلیه شهروندان تهرانی است که دست کم یک بار خرید اینترنتی را تجربه کرده اند. به کمک روش نمونه گیری در دسترس 384 نفر از جامعه آماری برای حجم نمونه انتخاب شدند. پایایی پرسشنامه از طریق آلفای کرونباخ 0.95 به دست آمد و روایی آن نیز با بهره مندی از چند متخصص جامعه آماری و همچنین AVE اندازه گیری شد و به تایید رسید. پردازش داده ها از طریق نرم افزار های SPSS و SMART PLS انجام گرفت. یافته های پژوهش حاکی از تاثیر مستقیم چیدمان فروشگاه های اینترنتی ادراک شده بر خرید آنی آنلاین است, اما پایین بودن ضریب مسیر برای جو فروشگاهی, به دلیل تاثیر زیاد چیدمان فروشگاهی است و در بررسی تاثیرات منفرد جو فروشگاه این مقدار نیز معنادار شد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    اسماعیل زاده، علی، امرایی، حافظ، قلی پور، سارا، و مقدم، آرش. (1396). تاثیر جو و طراحی چیدمان فروشگاه های اینترنتی, بر رفتار خرید آنی آنلاین مشتریان. مدیریت بازرگانی، 9(2 )، 213-232. SID. https://sid.ir/paper/140214/fa

    Vancouver: کپی

    اسماعیل زاده علی، امرایی حافظ، قلی پور سارا، مقدم آرش. تاثیر جو و طراحی چیدمان فروشگاه های اینترنتی, بر رفتار خرید آنی آنلاین مشتریان. مدیریت بازرگانی[Internet]. 1396؛9(2 ):213-232. Available from: https://sid.ir/paper/140214/fa

    IEEE: کپی

    علی اسماعیل زاده، حافظ امرایی، سارا قلی پور، و آرش مقدم، “تاثیر جو و طراحی چیدمان فروشگاه های اینترنتی, بر رفتار خرید آنی آنلاین مشتریان،” مدیریت بازرگانی، vol. 9، no. 2 ، pp. 213–232، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/140214/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا