مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,524
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

555
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نوع شناسی مصرف کنندگان پوشاک برند بر اساس سبک تصمیم گیری خرید

صفحات

 صفحه شروع 353 | صفحه پایان 374

چکیده

 پژوهش حاضر با هدف بخش بندی مصرف کنندگان فروشگاه های برند خارجی پوشاک, بر اساس سبک تصمیم گیری خرید آنها و تعیین تفاوت بخش ها در نگرش نسبت به آمیخته بازاریابی آنها انجام شده است. جامعه آماری این پژوهش, مشتریان فروشگاه های برند خارجی پوشاک در شهر مشهد هستند که پس از توزیع پرسشنامه, 270 پرسشنامه قابل استفاده از اعضای نمونه برگشت داده شد. داده های جمع آوری شده با استفاده از تحلیل خوشه ای چندمیانگینی و آنالیز واریانس یک طرفه در نرم افزار SPSS تجزیه و تحلیل شدند. پس از بررسی های انجام شده, مصرف کنندگان در چهار خوشه با عنوان کیفیت گرا و بی برنامه, مدگرا و قیمت محور, کمال طلب و کیفیت گرا و سردرگم طبقه بندی شدند. در بخش دوم تجزیه و تحلیل ها مشخص شد که از لحاظ نگرش نسبت به محصول, گروه 3 و 4 و از لحاظ نگرش نسبت به قیمت گروه 3 با سایر گروه ها متفاوت است. به لحاظ نگرش نسبت به ترویج محصولات, گروه های 2 و 4 با هم تفاوتی ندارند, گروه 1 و 3 نیز با یکدیگر تفاوت نداشته و از نظر نگرش نیز نسبت به توزیع, گروه 3 از سایر گروه ها متفاوت است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    طباخیان، لیلی، حدادیان، علیرضا، و پویا، علیرضا. (1396). نوع شناسی مصرف کنندگان پوشاک برند بر اساس سبک تصمیم گیری خرید. مدیریت بازرگانی، 9(2 )، 353-374. SID. https://sid.ir/paper/140219/fa

    Vancouver: کپی

    طباخیان لیلی، حدادیان علیرضا، پویا علیرضا. نوع شناسی مصرف کنندگان پوشاک برند بر اساس سبک تصمیم گیری خرید. مدیریت بازرگانی[Internet]. 1396؛9(2 ):353-374. Available from: https://sid.ir/paper/140219/fa

    IEEE: کپی

    لیلی طباخیان، علیرضا حدادیان، و علیرضا پویا، “نوع شناسی مصرف کنندگان پوشاک برند بر اساس سبک تصمیم گیری خرید،” مدیریت بازرگانی، vol. 9، no. 2 ، pp. 353–374، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/140219/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button