Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

715
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

671
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

عوامل مؤثر بر طبقه بندی محصول جدید (نمونه پژوهی: ماست نوشیدنی لاکتیویا)

صفحات

 صفحه شروع 243 | صفحه پایان 259

چکیده

 هدف: تعریف و مدیریت طبقه محصول جدید, مسئله ای جدید برای برندها و استراتژیست های بازاریابی است. هدف از انجام پژوهش حاضر, شناسایی عواملی است که در طبقه بندی محصول جدید در کانون توجه مشتری قرار دارند. روش: پژوهش حاضر از نظر هدف, کاربردی است و از نظر روش گردآوری اطلاعات در زمره پژوهش های کیفی قرار می گیرد. جامعه آماری پژوهش, شامل کلیه شهروندان دو شهر ساری و تهران بودند که در معرض تبلیغات ماست نوشیدنی لاکتیویا قرار داشته یا آن را مصرف کرده اند. از بین این افراد 39 نمونه به روش غیراحتمالی هدفمند, انتخاب شد و با استفاده از الگوی تحلیل تم برای تجزیه و تحلیل داده ها, نشانه ها و منبع آنها که مصرف کنندگان برای انتساب طبقه محصول استفاده کردند, شناسایی شدند. یافته ها: در مجموع 13 طبقه محصول و 9 نشانه به دست آمد. یافته ها نشان می دهد که در فرایند طبقه بندی محصول جدید, تجربه مشتریان از مصرف محصولات مشابه, پیام تبلیغاتی و اظهار نظر نزدیکان درباره محصول, در کانون توجه قرار می گیرند و همچنین منحصربه فرد بودن آمیخته محصول, از اهمیت بسزایی برخوردار است. نتیجه گیری: اهمیت بالای خواص و ویژگی های محصول جدید, رابطه مستقیم انتساب محصول در طبقه مرتبط با نام خود و تناسب ادراک شده میان شکل نام محصول جدید, جدید بودن شکل محصول, ابتکار در نحوه مصرف محصول جدید, نام جدید, شکل و رنگ بسته بندی جدید و درج نکردن برند والد روی بسته بندی برای کمک به مشتری به منظور انتساب محصول به طبقه جدید از مهم ترین نتایجی هستند که پژوهش حاضر به آنها دست یافته است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    عزیزی، شهریار، و قاسمی نقیب دهی، آرمین. (1399). عوامل مؤثر بر طبقه بندی محصول جدید (نمونه پژوهی: ماست نوشیدنی لاکتیویا). مدیریت بازرگانی، 12(1 )، 243-259. SID. https://sid.ir/paper/140263/fa

    Vancouver: کپی

    عزیزی شهریار، قاسمی نقیب دهی آرمین. عوامل مؤثر بر طبقه بندی محصول جدید (نمونه پژوهی: ماست نوشیدنی لاکتیویا). مدیریت بازرگانی[Internet]. 1399؛12(1 ):243-259. Available from: https://sid.ir/paper/140263/fa

    IEEE: کپی

    شهریار عزیزی، و آرمین قاسمی نقیب دهی، “عوامل مؤثر بر طبقه بندی محصول جدید (نمونه پژوهی: ماست نوشیدنی لاکتیویا)،” مدیریت بازرگانی، vol. 12، no. 1 ، pp. 243–259، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/140263/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا