مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

674
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

713
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تأثیر عوامل فردی و اجتماعی بر مشارکت مصرف کنندگان جوامع مجازی

صفحات

 صفحه شروع 121 | صفحه پایان 144

چکیده

 امروزه به دلیل نقش شایان توجه جوامع مجازی در جنبه های مختلف کسب وکار, رقابت زیادی بین آنها برای جذب کاربر وجود دارد, بنابراین مطالعاتی که بتواند عوامل مؤثر بر مشارکت مصرف کنندگان در این محیط ها را مشخص کند, بیش از پیش در کانون توجه متخصصان و فعالان این بخش قرار گرفته است. هدف از نگارش این مقاله, بررسی تأثیر عوامل فردی و اجتماعی بر مشارکت مصرف کنندگان جوامع مجازی است. به همین منظور در این پژوهش تلفیقی (کیفی و کمی) ابتدا در بخش کیفی, مصاحبه های نیمه ساختاریافته ای با خبرگان انجام گرفت و به کمک تکنیک تحلیل محتوا عوامل مؤثر بر مشارکت مصرف کنندگان در جوامع مجازی شناسایی شد و در مرحله ی بعد, به آزمون کمی مدل طراحی شده اقدام گردید. نتایج کمی پژوهش نشان داد عوامل فردی و اجتماعی به خصوص مواردی که به صورت اکتشافی شناسایی شده اند, اهمیت ویژه ای در مشارکت دارند. عوامل فردی اکتشافی شامل نوع شخصیت, تخصص شغل و کمبودهای فضای حقیقی هستند و عوامل اجتماعی شناسایی شده از تأثیر هنجارهای ذهنی, هنجارهای گروهی و هویت اجتماعی بر مشارکت مصرف کنندگان جوامع مجازی حکایت دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    دهدشتی شاهرخ، زهره، و بهیار، پدرام. (1397). تأثیر عوامل فردی و اجتماعی بر مشارکت مصرف کنندگان جوامع مجازی. مدیریت بازرگانی، 10(1 )، 121-144. SID. https://sid.ir/paper/140274/fa

    Vancouver: کپی

    دهدشتی شاهرخ زهره، بهیار پدرام. تأثیر عوامل فردی و اجتماعی بر مشارکت مصرف کنندگان جوامع مجازی. مدیریت بازرگانی[Internet]. 1397؛10(1 ):121-144. Available from: https://sid.ir/paper/140274/fa

    IEEE: کپی

    زهره دهدشتی شاهرخ، و پدرام بهیار، “تأثیر عوامل فردی و اجتماعی بر مشارکت مصرف کنندگان جوامع مجازی،” مدیریت بازرگانی، vol. 10، no. 1 ، pp. 121–144، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/140274/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button