مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,404
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

843
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر انصاف قیمتی ادراک شده بر وفاداری، تمایل به پرداخت و رفتارهای شکایتی و تلافی جویانه مشتریان (مورد مطالعه: صنعت خدمات اینترنت پرسرعت)

صفحات

 صفحه شروع 967 | صفحه پایان 984

چکیده

انصاف قیمتی و تاثیر آن بر رفتار مصرف کننده از جمله مسائل مهم در قیمت گذاری سازمان هاست که ممکن است تاثیرهای مهمی بر ادراک مصرف کنندگان از سازمان داشته باشد.در این پژوهش, ضمن بررسی تاثیر ویژگی های شناختی بر انصاف قیمتی ادراک شده, تاثیر انصاف قیمتی بر وفاداری, تمایل به پرداخت و رفتارهای شکایتی و تلافی جویانه مشتریان در صنعت خدمات اینترنت پرسرعت بررسی شد. جامعه آماری شامل مشتریان اینترنت پرسرعت است. داده های تحقیق از طریق پرسشنامه با روش نمونه گیری تصادفی جمع آوری شدند و از طریق مدل معادلات ساختاری و با نرم افزارهای SPSS و PLS2 تجزیه و تحلیل شدند. نتایج با تایید پنج فرضیه پژوهش نشان داد چنانچه مشتریان قیمت را منصفانه تلقی کنند, به صورت گسترده, مثبت و دهان به دهان شرکت مورد نظر را به دیگران تبلیغ و پیشنهاد می کنند. علاوه براین, آنها تمایل می یابند از خدمات شرکت موردنظر حتی در شرایط افزایش قیمت ها استفاده کنند, اما درک بی انصافی در قیمت به رفتارهای تلافی جویانه یا شکایت آمیز منجر می شود. این پژوهش به مدیران کمک می کند تصمیمات مناسبی درمورد قیمت بگیرند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    نظری، محسن، اشکانی، مهدی، و هزاوه حصارمسکن، بابک. (1394). تاثیر انصاف قیمتی ادراک شده بر وفاداری, تمایل به پرداخت و رفتارهای شکایتی و تلافی جویانه مشتریان (مورد مطالعه: صنعت خدمات اینترنت پرسرعت). مدیریت بازرگانی، 7(4 )، 967-984. SID. https://sid.ir/paper/140305/fa

    Vancouver: کپی

    نظری محسن، اشکانی مهدی، هزاوه حصارمسکن بابک. تاثیر انصاف قیمتی ادراک شده بر وفاداری, تمایل به پرداخت و رفتارهای شکایتی و تلافی جویانه مشتریان (مورد مطالعه: صنعت خدمات اینترنت پرسرعت). مدیریت بازرگانی[Internet]. 1394؛7(4 ):967-984. Available from: https://sid.ir/paper/140305/fa

    IEEE: کپی

    محسن نظری، مهدی اشکانی، و بابک هزاوه حصارمسکن، “تاثیر انصاف قیمتی ادراک شده بر وفاداری, تمایل به پرداخت و رفتارهای شکایتی و تلافی جویانه مشتریان (مورد مطالعه: صنعت خدمات اینترنت پرسرعت)،” مدیریت بازرگانی، vol. 7، no. 4 ، pp. 967–984، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/140305/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button