مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

770
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

876
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی رابطه ی قابلیت معنابخشی استراتژیک و نوآوری مدل کسب وکار

صفحات

 صفحه شروع 487 | صفحه پایان 507

چکیده

نوآوری مدل کسب وکار به طور عمده در فضایی مطرح می شود که محیط در حال تغییر و دستخوش برخی پیچیدگی ها است. کارکردِ معنابخشی این ابهام را زدوده و سازمان را در راستای رسیدن به درک صحیحی از محیط برای جهت دهی به مدل کسب وکار, که توسط تصمیم گیرندگان ارشد سازمانی مشخص می شود, یاری می کند. این پژوهش رابطه ی قابلیت معنابخشی سازمان با نوآوری مدل کسب وکار را بررسی کرده است. عوامل پویایی محیط و ویژگی های تیم مدیریت ارشد به عنوان متغیرهای تعدیل کننده ی این رابطه بیان می شوند. با انجام این مطالعه به صورت پیمایش در صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات, روی 287 سازمان نمونه, به روش PLS-SEM رابطه ی معنادار معنابخشی و نوآوری مدل کسب وکار تأیید شد و پویایی محیط کسب وکار, میزان تحصیلات تیم مدیریت ارشد و استراتژی های تطبیقی سازمان به عنوان عوامل تعدیل گر این رابطه شناخته شدند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    وارث، حامد، حیدری، علی، و اکبری، مهران. (1397). بررسی رابطه ی قابلیت معنابخشی استراتژیک و نوآوری مدل کسب وکار. مدیریت بازرگانی، 10(2 )، 487-507. SID. https://sid.ir/paper/140318/fa

    Vancouver: کپی

    وارث حامد، حیدری علی، اکبری مهران. بررسی رابطه ی قابلیت معنابخشی استراتژیک و نوآوری مدل کسب وکار. مدیریت بازرگانی[Internet]. 1397؛10(2 ):487-507. Available from: https://sid.ir/paper/140318/fa

    IEEE: کپی

    حامد وارث، علی حیدری، و مهران اکبری، “بررسی رابطه ی قابلیت معنابخشی استراتژیک و نوآوری مدل کسب وکار،” مدیریت بازرگانی، vol. 10، no. 2 ، pp. 487–507، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/140318/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button