مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

937
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

685
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

شناسایی منابع و روش های یادگیری کارآفرینان اینترنتی ایران: سنخ شناسی و الویت بندی روش های یادگیری

صفحات

 صفحه شروع 373 | صفحه پایان 392

چکیده

 روش هایی که کارآفرینان اینترنتی دانش ها, مهارت ها و بصیرت های مرتبط با کسب وکارهایشان را شناسایی و کسب می کنند, بر ایجاد و اداره اثربخش این نوع از کسب وکارها تاثیر شایان توجهی می گذارد. از این رو, این مقاله درصدد است با توجه به تنوع روش های یادگیری ای که کارآفرینان اینترنتی استفاده می کنند, آنها را شناسایی و اولویت بندی نماید. به این منظور, ابتدا مصاحبه های نیمه ساختاریافته ای با 10 کارآفرین موفق اینترنتی انجام گرفت و به کمک روش کدگذاری, روش های یادگیری متداول کارآفرینان اینترنتی شناسایی شد. در مرحله بعد با توزیع 376 پرسشنامه و تحلیل واریانس فریدمن, روش های برتر یادگیری اولویت بندی شدند. یافته های این پژوهش چهار منبع عمده یادگیری را بدین شرح شناسایی کرد: یادگیری از آموزش- انتشارات, یادگیری از کار- وظیفه, یادگیری از تعاملات- اجتماعی انسانی و یادگیری از تقلید- الگوبرداری. همچنین نتایج اولویت بندی روش های یادگیری نشان دهنده آن است که روش های یادگیری از طریق مشاهده و الگوگیری از بهترین وب سایت ها, مطالعه مطالب وب سایت ها و تفکر و ابتکار عمل فردی درباره چگونگی حل مسائل, سه روش عمده یادگیری میان کارآفرینان اینترنتی در ایران بوده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    محمدی الیاسی، قنبر، زعفریان، رضا، و مافی، بهاره. (1395). شناسایی منابع و روش های یادگیری کارآفرینان اینترنتی ایران: سنخ شناسی و الویت بندی روش های یادگیری. مدیریت فناوری اطلاعات، 8(2 )، 373-392. SID. https://sid.ir/paper/140443/fa

    Vancouver: کپی

    محمدی الیاسی قنبر، زعفریان رضا، مافی بهاره. شناسایی منابع و روش های یادگیری کارآفرینان اینترنتی ایران: سنخ شناسی و الویت بندی روش های یادگیری. مدیریت فناوری اطلاعات[Internet]. 1395؛8(2 ):373-392. Available from: https://sid.ir/paper/140443/fa

    IEEE: کپی

    قنبر محمدی الیاسی، رضا زعفریان، و بهاره مافی، “شناسایی منابع و روش های یادگیری کارآفرینان اینترنتی ایران: سنخ شناسی و الویت بندی روش های یادگیری،” مدیریت فناوری اطلاعات، vol. 8، no. 2 ، pp. 373–392، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/140443/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button