مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

910
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

691
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اولویت بندی گزینه های سرمایه نامشهود در تدوین مزیت رقابتی از طریق فرایند تحلیل شبکه ای (مطالعه موردی: شرکت های خصوصی در حوزه فناوری اطلاعات)

صفحات

 صفحه شروع 449 | صفحه پایان 476

چکیده

 هدف از پژوهش حاضر, شناسایی و رتبه بندی موثرترین گزینه ها برای خلق مزیت رقابتی پایدار شرکت های فناوری اطلاعات در ایران است. در این پژوهش به کمک خبرگان سه شرکت مطرح فناوری اطلاعات در این حوزه, مهم ترین سرمایه های نامشهودی (سرمایه فکری, سرمایه اجتماعی و سرمایه معنوی) که در تدوین مزیت رقابتی برای شرکت های فناوری اطلاعات نقش مهمی دارند, شناسایی و رتبه بندی شدند. با مطالعه ادبیات و ایجاد پنل خبرگی, برای سه گزینه سرمایه فکری, سرمایه اجتماعی و سرمایه معنوی, در مجموع 16 زیرگزینه استخراج گردید. برای مزیت رقابتی نیز پنج معیار قیمت, پشتیبانی, طراحی, تصویر و کیفیت در نظر گرفته شد که رتبه بندی گزینه ها بر اساس این معیارها, از طریق فرایند تحلیل شبکه ای صورت پذیرفت. نتایج فرایند تحلیل شبکه ای نشان داد سرمایه فکری در مقایسه با سرمایه اجتماعی و سرمایه معنوی در خلق مزیت رقابتی در شرکت های فناوری اطلاعات, نقش مهم تری دارد. همچنین در رتبه بندی زیرگزینه ها, سرمایه انسانی بالاترین رتبه را در کسب مزیت رقابتی در این حوزه به دست آورد. عنصر رابطه ای, چشم انداز محوری/ ارزش محوری و سرمایه رابطه ای/ مشتری, در رتبه های بعدی اهمیت در تدوین مزیت رقابتی پایدار قرار گرفتند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    خواستار، حمزه، شیخ عطار، محمدرضا، و قربانی فر، محمد. (1396). اولویت بندی گزینه های سرمایه نامشهود در تدوین مزیت رقابتی از طریق فرایند تحلیل شبکه ای (مطالعه موردی: شرکت های خصوصی در حوزه فناوری اطلاعات). مدیریت فناوری اطلاعات، 9(3 )، 449-476. SID. https://sid.ir/paper/140474/fa

    Vancouver: کپی

    خواستار حمزه، شیخ عطار محمدرضا، قربانی فر محمد. اولویت بندی گزینه های سرمایه نامشهود در تدوین مزیت رقابتی از طریق فرایند تحلیل شبکه ای (مطالعه موردی: شرکت های خصوصی در حوزه فناوری اطلاعات). مدیریت فناوری اطلاعات[Internet]. 1396؛9(3 ):449-476. Available from: https://sid.ir/paper/140474/fa

    IEEE: کپی

    حمزه خواستار، محمدرضا شیخ عطار، و محمد قربانی فر، “اولویت بندی گزینه های سرمایه نامشهود در تدوین مزیت رقابتی از طریق فرایند تحلیل شبکه ای (مطالعه موردی: شرکت های خصوصی در حوزه فناوری اطلاعات)،” مدیریت فناوری اطلاعات، vol. 9، no. 3 ، pp. 449–476، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/140474/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button