Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,265
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

740
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

استخراج الگوی رفتار مشتریان یک شرکت مخابراتی با استفاده از خوشه بندی پویای فازی و تحلیل مسیر

صفحات

 صفحه شروع 549 | صفحه پایان 570

چکیده

 گروه بندی مشتریان و ایجاد محصولات و خدمات متناسب با نیاز آنها, یکی از مهم ترین موضوعات مطرح در مدیریت ارتباط با مشتریان است. تاکنون استفاده از مدل های ایستا برای گروه بندی مشتریان متداول بوده است, اما عواملی همچون تغییرات تکنولوژی, ورود مشتریان جدید, ورود رقبا و افزایش تنوع محصولات طی چند دوره زمانی, باعث تغییر نیاز و رفتار مشتریان خواهد شد. بنابراین, استفاده از مدل های ایستا, تغییر رفتار مشتریان را نادیده گرفته و در عمل پاسخگوی نیازهای جدید آنها نخواهد بود. این موضوع به ویژه در صنعت مخابرات با میزان بالای ریزش مشتریان اهمیت دارد. در این مقاله تغییر رفتار گروهی از مشتریان یک شرکت مخابراتی طی 10 ماه با به کارگیری خوشه بندی فازی, مدل سازی شد, سپس الگوهای مشابه در رفتار مشتریان به دست آمد. نتایج هفت نوع الگو را در رفتار مشتریان نشان می دهد که دو مورد منجر به ریزش مشتریان شده است. در عمل می توان از الگوهای به دست آمده برای طراحی بهینه خدمات و جلوگیری از ریزش مشتریان استفاده کرد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    فتحیان، محمد، و اژدری، احسان. (1396). استخراج الگوی رفتار مشتریان یک شرکت مخابراتی با استفاده از خوشه بندی پویای فازی و تحلیل مسیر. مدیریت فناوری اطلاعات، 9(3 )، 549-570. SID. https://sid.ir/paper/140482/fa

    Vancouver: کپی

    فتحیان محمد، اژدری احسان. استخراج الگوی رفتار مشتریان یک شرکت مخابراتی با استفاده از خوشه بندی پویای فازی و تحلیل مسیر. مدیریت فناوری اطلاعات[Internet]. 1396؛9(3 ):549-570. Available from: https://sid.ir/paper/140482/fa

    IEEE: کپی

    محمد فتحیان، و احسان اژدری، “استخراج الگوی رفتار مشتریان یک شرکت مخابراتی با استفاده از خوشه بندی پویای فازی و تحلیل مسیر،” مدیریت فناوری اطلاعات، vol. 9، no. 3 ، pp. 549–570، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/140482/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا