مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

26
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

11
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی تأثیرتعالی رفتار کارکنان عملیاتی پلیس راهور فراجا بر رضایت مندی رانندگان

صفحات

 صفحه شروع 177 | صفحه پایان 208

چکیده

 زمینه و هدف:از آن جایی که کارکنان عملیاتی پلیس راهور بیشترین تماس و ارتباط را با آحاد افراد جامعه داشته و کارکنان عملیاتی آن همواره در برخورد مستقیم با آحاد افراد جامعه هستند, عملکردها و رفتارهای آن­ها تأثیر مستقیمی بر نگرش افراد نسبت به کل پلیس خواهد داشت. این پژوهش بررسی رضایت رانندگان از تعالی رفتار کارکنان عملیاتی پلیس راهور فراجا می ­باشد تا بتوان به­ وسیله آن به دیدگاهی متعادل نسبت به شرایط موجود و فاصله آن با شرایط مطلوب برسیم.روش: با مصاحبه انفرادی با رؤسا و معاونین پلیس راه و راهور همچنین خبرگان و نخبگان (70 نفر), داده­ های لازم جمع ­آوری و در ادامه بر اساس معیارهای استخراج شده برای طراحی ابزار سنجش (پرسش­نامه) برای رانندگان ناوگان عمومی و مسافربری و باربری درون و برون­ شهری با حجم نمونه  358 نفر استفاده شد. در ادامه, ابتدا نتایج آزمون نرمال بودن و تحلیل همبستگی بین متغیرها انجام شد و سپس نتایج حاصل از تحلیل عاملی تأییدی ارائه شد. در انتها نتایج آزمون تی مستقل برای مقایسه بین وضعیت موجود و مطلوب ارائه گردید.یافته­ ها: یافته­ ها حاکی از آن است که از دید رانندگان ناوگان عمومی و مسافربری و باربری درون و برون­شهری وضعیت موجود در تمامی ابعاد بسیار پایین­تر از وضع مطلوب آن می ­باشد و چندان رضایت­ بخش نیست .نتیجه­ گیری: توجه, آموزش و رسیدگی به نیروهای عملیاتی در جهت افزایش مهارت­های فردی و اجتماعی و همچنین مهارت ­های تخصصی در کنار آن ایجاد تغییرات بنیادی برای  بهبود قوانین و مقررات که باعث فراهم شدن شرایط بهتر به جهت تعامل کارکنان عملیاتی با یکدیگر و نیز تعامل آنان با آحاد مردم می­ شود می تواند به افزایش رضایت رانندگان کمک کرده و از به وجود آمدن بدبینی ­ها و سوء تفاهمات جلوگیری کند. این مهم منوط به تحولی اساسی در همه ابعاد الگوی تعالی رفتار می باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button