مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,765
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

714
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بهبود شاخص های فرمان پذیری خودرو از طریق بهینه سازی هندسی مکانیزم فرمان

صفحات

 صفحه شروع 355 | صفحه پایان 362

چکیده

 کیفیت فرمان پذیری یک خودرو که بیانگر رفتار دینامیکی آن در حرکت بر روی مسیرهای منحنی است متاثر از ویژگیهای هندسی و عملکردی سازو کارهای گوناگون بکار رفته در خودرو نظیر سیستم فرمان , سیستم تعلیق و سیستم ترمز می باشد. بر این اساس در طراحی هر یک از سیستم های یاد شده باید تاثیر ویژگیهای آن سیستم در فرمانپذیری خودرو بعنوان یکی از معیارهای مهم در نظر گرفته شود. در این مقاله, تاثیر هندسه (و بطور مشخص مختصات اتصالات و لولاها) سازو کار دنده شانه ای بکار رفته در سیستمهای معمول فرمان بر فرمانپذیری خودرو برسی شد و روش جدیدی برای دستیابی به بهترین کیفیت فرمانپذیری با استفاده از الگوریتم های ژنتیک پیشنهاد شده است. بدین منظور مدل دینامیکی فرمان دنده - شانه ای با مدل دینامیکی کل خودرو تلفیق شده و پارامترهای دینامیکی و قیدهای سینماتیکی ساز و کار فرمان در مدل دینامیکی مناسبی که با استفاده از مدل خطی تایر برای بررسی فرمانپذیری خودرو انتخاب شده ادغام گردیده است. سپس معادلاتی که به این طریق بدست می آید به ازاء ورودی پله ای به غربیلک فرمان و به کمک نرم افزار MATLAB حل شده و مقادیر شاخص های فرمانپذیری خودروی مورد نظر محاسبه شده و مورد بحث قرار گرفته است همچنین دلایل بکارگیری الگوریتم ژنتیک برای یافتن مختصات بهینه اتصالات ساز و کار فرمان و مزایای استفاده از این روش توضیح داده شده است

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    شریعت پناهی، مسعود، کاظمی، رضا، و حاجی اسماعیلی، حمیدرضا. (1382). بهبود شاخص های فرمان پذیری خودرو از طریق بهینه سازی هندسی مکانیزم فرمان. دانشکده فنی دانشگاه تهران، 37(3 (پیاپی 81))، 355-362. SID. https://sid.ir/paper/14349/fa

    Vancouver: کپی

    شریعت پناهی مسعود، کاظمی رضا، حاجی اسماعیلی حمیدرضا. بهبود شاخص های فرمان پذیری خودرو از طریق بهینه سازی هندسی مکانیزم فرمان. دانشکده فنی دانشگاه تهران[Internet]. 1382؛37(3 (پیاپی 81)):355-362. Available from: https://sid.ir/paper/14349/fa

    IEEE: کپی

    مسعود شریعت پناهی، رضا کاظمی، و حمیدرضا حاجی اسماعیلی، “بهبود شاخص های فرمان پذیری خودرو از طریق بهینه سازی هندسی مکانیزم فرمان،” دانشکده فنی دانشگاه تهران، vol. 37، no. 3 (پیاپی 81)، pp. 355–362، 1382، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/14349/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button