مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,182
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

691
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

جایگاه شرکت های زایشی دانشگاهی در توسعه کارآفرینی در دانشگاه ها

صفحات

 صفحه شروع 45 | صفحه پایان 52

چکیده

 در این مقاله به بررسی جایگاه شرکت های زایشی دانشگاهی در توسعه کارآفرینی در دانشگاه ها خواهیم پرداخت. روند رو به افزایش توجه به کارآفرینی در ایران و نقش پررنگ شرکت های زایشی در انتقال دانش و فناوری, اهمیت روزافزون شرکت های زایشی را نمودار می کند. توجه به تشکیل و رشد شرکت های زایشی در آینده توسعه صنعتی و افزایش درآمدزایی دانشگاه ها در ایران موضوع مهمی است. این مقاله یک مطالعه کیفی است که با مطالعه اسناد, بانک های اطلاعاتی و مقالات کارآفرینی و انتقال فناوری و مقالات شرکت های زایشی شکل گرفته است و بر اساس یافته های حاصل از مصاحبه عمیق با خبرگان دانشگاهی و موسسان شرکت های زایشی داخلی انسجام یافته است. بر اساس اطلاعات جمع آوری شده شکل گیری مناسب هسته های کارآفرینی در دانشگاه ها و موسسات تحقیقاتی پایه های موفقیت شرکت های زایشی را تحکیم خواهد کرد. کارآفرینان موسس این شرکت ها با تشکیل شرایط سازمانی مناسب در شرکت باعث رشد مناسب و افزایش میزان درآمد و استخدام در شرکت های زایشی خواهند بود که این خود باعث افزایش توجه به کارآفرینی در دانشگاه ها خواهد شد. این مقاله به بررسی تحولات عظیمی که در نظام های دانشگاهی برای توسعه فرهنگ و آموزش کارآفرینی در دانشگاه ها و فعالیت های آموزشی و پژوهش انجام شده است خواهد پرداخت و تبیین می کند که توجه به تعامل با صنعت از راه شرکت های زایشی بسیار حیاتی است. در نهایت این تعامل و کنش متقابل محیط های دانشگاهی و پژوهشی کشور با بنگاه های اقتصادی و سازمان های صنعتی, چنانچه سازمان یافته و با مکانیزم های اثربخش همچون ایجاد شرکت های زایشی همراه باشد, حاصلی جز اشتغال زایی و بهره وری بیشتر از منابع به دنبال نخواهد داشت.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    ذوالفقاری، عاطفه، حجازی، سیدرضا، و فرهودی، آرتا. (1390). جایگاه شرکت های زایشی دانشگاهی در توسعه کارآفرینی در دانشگاه ها. رشد فناوری، 7(27)، 45-52. SID. https://sid.ir/paper/144795/fa

    Vancouver: کپی

    ذوالفقاری عاطفه، حجازی سیدرضا، فرهودی آرتا. جایگاه شرکت های زایشی دانشگاهی در توسعه کارآفرینی در دانشگاه ها. رشد فناوری[Internet]. 1390؛7(27):45-52. Available from: https://sid.ir/paper/144795/fa

    IEEE: کپی

    عاطفه ذوالفقاری، سیدرضا حجازی، و آرتا فرهودی، “جایگاه شرکت های زایشی دانشگاهی در توسعه کارآفرینی در دانشگاه ها،” رشد فناوری، vol. 7، no. 27، pp. 45–52، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/144795/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button