Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,134
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

680
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

شناسایی و تحلیل عوامل موثر در میزان آمادگی دانشگاه ها برای پیاده سازی موفق مدیریت دانش

صفحات

 صفحه شروع 43 | صفحه پایان 50

چکیده

 امروزه دانش سازمانی از مهمترین سرمایه های سازمان ها محسوب می شود که مدیریت بهینه آن, موجب ارتقاء همه جانبه سازمان ها می شود. مدیریت دانش, ابزاری قدرتمند برای دستیابی به مزیت رقابتی محسوب می شود که تجربه نشان داده است کاربرد آن در محیط های دانشگاهی نیز دارای مزایای فراوان است, اما مساله مهم قبل از پیاده سازی پروژه مدیریت دانش, شناسایی عوامل موثر در میزان آمادگی سازمان ها برای اجرای این پروژه است. بنابراین, هدف اصلی این تحقیق, شناسایی و تعیین اولویت این عوامل, در محیط های دانشگاهی است. این تحقیق از دو فاز اصلی تشکیل شده است که در فاز اول با بررسی مدل های پیشین سنجش آمادگی مدیریت دانش و همچنین کسب نظر خبرگان در مورد عوامل موثر در محیط های دانشگاهی, 10 عامل اصلی و 37 عامل فرعی, شناسایی شد. با توجه به اینکه عوامل شناسایی شده اولویت یکسانی ندارند, در فاز دوم, برای تعیین اولویت و اهمیت عوامل از دیدگاه خبرگان تحقیق, از ماتریس تصمیم فازی استفاده می کنیم. مجموعه های فازی نیز برای تفسیر ارزیابی های ذهنی به متغیرهای زبانی مورد استفاده قرار می گیرند. بعد از اجرای روش پیشنهادی, عوامل «حمایت مدیریت ارشد» و «اشتراک مناسب دانش میان اعضاء», از بیشترین اولویت و عوامل «عدم تمرکز» و «عدم رسمی سازی», از کمترین اولویت برخوردار شدند. عوامل شناسایی شده در این تحقیق و اولویت بندی انجام شده از آنها می تواند به عنوان راهنمایی برای دانشگاه های کشور جهت اولویت بندی و تنظیم فعالیت های مدیریت دانش, مورد استفاده قرار گیرد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    حسن پور، حسینعلی، جهانشاهی، حسن، احمدی قواقی، مسعود، و دانش پایه، حمزه. (1391). شناسایی و تحلیل عوامل موثر در میزان آمادگی دانشگاه ها برای پیاده سازی موفق مدیریت دانش. رشد فناوری، 8(30)، 43-50. SID. https://sid.ir/paper/144917/fa

    Vancouver: کپی

    حسن پور حسینعلی، جهانشاهی حسن، احمدی قواقی مسعود، دانش پایه حمزه. شناسایی و تحلیل عوامل موثر در میزان آمادگی دانشگاه ها برای پیاده سازی موفق مدیریت دانش. رشد فناوری[Internet]. 1391؛8(30):43-50. Available from: https://sid.ir/paper/144917/fa

    IEEE: کپی

    حسینعلی حسن پور، حسن جهانشاهی، مسعود احمدی قواقی، و حمزه دانش پایه، “شناسایی و تحلیل عوامل موثر در میزان آمادگی دانشگاه ها برای پیاده سازی موفق مدیریت دانش،” رشد فناوری، vol. 8، no. 30، pp. 43–50، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/144917/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا