مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

3,571
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,951
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مروری بر مدل های خطی تجاری سازی

صفحات

 صفحه شروع 52 | صفحه پایان 61

چکیده

 شاه کلید دنیای امروز, خلق ارزش است. راهکار ورود به دنیای کسب و کار امروزی فناوری است و شاه کلید فناوری, تجاری سازی و ارزش افزوده ناشی از آن است. تجاری سازی, فرایند تبدیل فناوری های جدید به محصولات موفق تجاری است و در برگیرنده آرایه های مختلفی از فرایندهای مهم فنی, تجاری و مالی است که باعث تبدیل فناوری جدید به محصولات یا خدمات مفید می شود. به عبارتی تجاری سازی یافته های پژوهشی, حلقه اتصال فناوری و بازار است و تمرکز آن بر حلقه های انتهایی زنجیره ارزش است. از آنجا که به بازار رسانیدن یک محصول می تواند تضمین کننده موفقیت و بقای سازمان باشد, تجاری سازی دانش فنی به عنوان یک عامل حیاتی مطرح شده است. در سازمان های تحقیقاتی بدون تجاری سازی یک محصول, تحقیقات معنایی ندارد, زیرا بدون دستیابی به مشتریان خاص یک محصول, تولید و یا انجام آزمایش در مورد یک ایده بی فایده به نظر میرسد. جهت به کارگیری مفهوم تجاری سازی در سازمان ها, لازم است با مدل های آن آشنا شویم. در یک تقسیم بندی, مدل های تجاری سازی به دو دسته مدل های خطی و کارکردی دسته بندی می شوند. با توجه به اهمیت مدل های خطی, در این مقاله پس از بررسی مفهوم تجاری سازی, مهمترین مدل های خطی تجاری سازی را بررسی خواهیم نمود. مدل های خطی که در این مقاله بررسی شده اند عبارتند از مدل گلداسمیت, مدل کوکوبو, مدل کوپر (مدل مرحله- دروازه), مدل راثول و زیگفیلد, مدل اندرو و سرکین, مدل جولی و مدل یونگ- دوکلی.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    متین، آیدا، و محمدی زاده، شادی. (1392). مروری بر مدل های خطی تجاری سازی. رشد فناوری، 9(36)، 52-61. SID. https://sid.ir/paper/144936/fa

    Vancouver: کپی

    متین آیدا، محمدی زاده شادی. مروری بر مدل های خطی تجاری سازی. رشد فناوری[Internet]. 1392؛9(36):52-61. Available from: https://sid.ir/paper/144936/fa

    IEEE: کپی

    آیدا متین، و شادی محمدی زاده، “مروری بر مدل های خطی تجاری سازی،” رشد فناوری، vol. 9، no. 36، pp. 52–61، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/144936/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button