مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,817
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,136
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بازاریابی و تجاری سازی فناوری های جدید: مراحل، عوامل تسهیل کننده و کلیدی موفقیت

صفحات

 صفحه شروع 39 | صفحه پایان 45

چکیده

 بی اغراق یکی از پیچیده ترین مراحل نوآوری, مرحله انتقال یافته های تحقیقاتی به عرصه بازار و تولید است که با عنوان «انتقال فناوری از تحقیقات به تولید» مطرح می شود. واقعیت این است که هیچ الگوی قطعی و بلامنازعی در این زمینه وجود ندارد.فرایند تجاری سازی فناوری های جدید فرایندی پیچیده, نامنظم و تصادفی است و این فرایند برای هر فناوری جدید دارای مشکلات و ویژگیهای خاص خود می باشد. تجاری سازی موفق فناوری حداقل نیازمند به تقاضای کافی, برتری بالقوه فناوری برای پاسخگویی به آن تقاضا و یک سازمان و یا فرد کارآفرین با منابع و توانمندیهای مدیریتی و بازاریابی مناسب برای تحویل محصول نهایی به بازار می باشد.یکی از مهمترین ارکان فرایند تجاری سازی فناوری, بازاریابی فناوری می باشد. بازاریابی فناوری از نوع بازاریابی تعاملی است, بدین معنی که کیفیت فناوری تا حد زیادی به کیفیت تعامل فروشنده و خریدار بستگی دارد.در این مقاله پس از تعریف فرایند بازاریابی و تجاری سازی فناوری به تبیین عوامل تسهیل کننده و تسریع کننده این فرایند پرداخته شده است. همچنین در پایان برخی از عوامل کلیدی که منجر به افزایش احتمال موفقیت برنامه های بازاریابی و تجاری سازی تکنولوژی می شود ذکر گردیده است.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    بندریان، رضا. (1388). بازاریابی و تجاری سازی فناوری های جدید: مراحل, عوامل تسهیل کننده و کلیدی موفقیت. رشد فناوری، 5(19)، 39-45. SID. https://sid.ir/paper/144880/fa

    Vancouver: کپی

    بندریان رضا. بازاریابی و تجاری سازی فناوری های جدید: مراحل, عوامل تسهیل کننده و کلیدی موفقیت. رشد فناوری[Internet]. 1388؛5(19):39-45. Available from: https://sid.ir/paper/144880/fa

    IEEE: کپی

    رضا بندریان، “بازاریابی و تجاری سازی فناوری های جدید: مراحل, عوامل تسهیل کننده و کلیدی موفقیت،” رشد فناوری، vol. 5، no. 19، pp. 39–45، 1388، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/144880/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button