مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,327
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تعیین عوامل موثر بر ترویج بازاریابی گل و گیاهان زینتی

صفحات

 صفحه شروع 29 | صفحه پایان 39

چکیده

 مطالعه حاضر با هدف تعیین عوامل موثر بر ترویج بازاریابی گل و گیاهان زینتی صورت پذیرفت. جامعه آماری تحقیق 4920 نفر گلکار استان های تهران, مرکزی, گیلان, خوزستان و خراسان رضوی بود. از طریق نمونه گیری خوشه ای متناسب با حجم تعداد 234 گلکار به عنوان حجم نمونه تحقیق تعیین گردیدند. نتایج رگرسیون چندگانه نشان داد ترکیب خطی متغیرهای سیستم حمل و نقل, به روز بودن توانایی فروش گلکاران, اطلاع از آخرین استانداردها, عدم کنترل واسطه ها,سطح تحصیلات گلکاران و سن 50.1 درصد از تغییرات واریانس متغیر قابلیت تاثیرگذاری گلکاران بر فرآیند بازاریابی را تبیین می کند و نیز ترکیب خطی متغیرهای برنامه ریزی در خصوص کانال های دسترسی به بازار, دسترسی گلکاران به خدمات ارتباطی, راه اندازی بازارهای محلی, عدم استفاده از اطلاعات به دلیل شکل نامناسب آنها و ضرورت وجود کارشناس ترویج 45.6 درصد از تغییرات واریانس متغیر نوع تلقی گلکاران از بازار را تبیین می کند. همچنین ترکیب متغیرهای وضعیت زیرساخت ها, استفاده از فنون برداشت متناسب با الزامات بازار, دسترسی به دستگاه های درجه بندی محصول, مدیریت هزینه های تولید و بازاریابی, تعیین نیازهای بازار هدف, مقرون به صرفه نبودن تولید, شناخت بازارهای جدید, اطلاع گلکاران از اصول شناساندن محصول, شکل مناسب انتشار اطلاعات, زمان مناسب انتشار اطلاعات, اطلاع از استانداردهای بازار, داشتن مهارت های حسابداری و مدیریت مالی, اطلاع از حواشی بازاریابی, طراحی و برنامه ریزی کشت و بازاریابی گروهی در کل 87.3 درصد از تغییرات واریانس متغیر انتظارات گلکاران از ترویج را تبیین می نماید.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    یادآور، حسین، حجازی، یوسف، حسینی، سیدمحمود، و صالح، ایرج. (1389). تعیین عوامل موثر بر ترویج بازاریابی گل و گیاهان زینتی. تحقیقات اقتصاد و توسعه کشاورزی ایران (علوم کشاورزی ایران)، 2-41(1)، 29-39. SID. https://sid.ir/paper/146405/fa

    Vancouver: کپی

    یادآور حسین، حجازی یوسف، حسینی سیدمحمود، صالح ایرج. تعیین عوامل موثر بر ترویج بازاریابی گل و گیاهان زینتی. تحقیقات اقتصاد و توسعه کشاورزی ایران (علوم کشاورزی ایران)[Internet]. 1389؛2-41(1):29-39. Available from: https://sid.ir/paper/146405/fa

    IEEE: کپی

    حسین یادآور، یوسف حجازی، سیدمحمود حسینی، و ایرج صالح، “تعیین عوامل موثر بر ترویج بازاریابی گل و گیاهان زینتی،” تحقیقات اقتصاد و توسعه کشاورزی ایران (علوم کشاورزی ایران)، vol. 2-41، no. 1، pp. 29–39، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/146405/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی SID
    strs
    دانشگاه امام حسین
    بنیاد ملی بازیهای رایانه ای
    کلید پژوه
    ایران سرچ
    ایران سرچ
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button