Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

783
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

449
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تعیین مولفه های ترویج بازاریابی گل و گیاهان زینتی

صفحات

 صفحه شروع 513 | صفحه پایان 522

چکیده

 تحقیق حاضر با هدف تعیین مولفه های ترویج بازاریابی گل و گیاهان زینتی به صورت پیمایشی در کل کشور انجام شد. جامعه آماری آن دو گروه بودند: 1) گلکاران استان های تهران, مرکزی, گیلان, خوزستان و خراسان رضوی به تعداد 4920 نفر که از طریق نمونه گیری خوشه ای متناسب با حجم تعداد 234 نفر انتخاب شدند؛ 2) کلیه کارشناسان شاغل در ادارات ترویج کشاورزی در سطوح مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان تا مراکز ترویج و خدمات جهاد کشاورزی دهستان های استان های یادشده که به روش سرشماری تعداد 69 کارشناس به عنوان نمونه تحقیق تعیین شدند. ابزار تحقیق دو پرسشنامه متفاوت برای گلکاران و کارشناسان بود. یافته های تحقیق نشان داد که از نظر گلکاران مولفه های ترویج بازاریابی شامل تسهیل تعامل و ارتباطات بین اجزای دخیل در فرآیند بازاریابی, توانمندسازی گلکاران, بهبود کنشگری گلکاران در بازار, ضرورت انجام تبلیغات, تقویت و تجهیز گلکاران, مدیریت تولید و فروش محصول, ارتقا شناخت گلکاران از مبانی و اصول بازاریابی, مدیریت فرصت های بخش خصوصی و مدیریت اطلاعات بازاریابی است و از نظر کارشناسان ترویج این مولفه ها شامل حمایت از گلکاران, مدیریت تسهیل تبادل اطلاعات بازاریابی, توسعه توان تاثیرگذاری گلکاران بر بازار, ارتقا درک عملی گلکاران از بازاریابی, توانایی انجام مطالعات سازگاری - اکتشافی, شناخت منابع موثق اطلاعات بازاریابی, کمک به اتخاذ تصمیم های راهبردی و ظرفیت سازی علمی در رابطه با بازاریابی می باشد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    یادآور، حسین، حجازی، یوسف، حسینی، سیدمحمود، و صالح، ایرج. (1389). تعیین مولفه ‌های ترویج بازاریابی گل و گیاهان زینتی. تحقیقات اقتصاد و توسعه کشاورزی ایران (علوم کشاورزی ایران)، 2-41(4)، 513-522. SID. https://sid.ir/paper/458187/fa

    Vancouver: کپی

    یادآور حسین، حجازی یوسف، حسینی سیدمحمود، صالح ایرج. تعیین مولفه ‌های ترویج بازاریابی گل و گیاهان زینتی. تحقیقات اقتصاد و توسعه کشاورزی ایران (علوم کشاورزی ایران)[Internet]. 1389؛2-41(4):513-522. Available from: https://sid.ir/paper/458187/fa

    IEEE: کپی

    حسین یادآور، یوسف حجازی، سیدمحمود حسینی، و ایرج صالح، “تعیین مولفه ‌های ترویج بازاریابی گل و گیاهان زینتی،” تحقیقات اقتصاد و توسعه کشاورزی ایران (علوم کشاورزی ایران)، vol. 2-41، no. 4، pp. 513–522، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/458187/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا