Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,205
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,941
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارزیابی تطبیقی تأثیر لوگو از منظر نشانه شناسی بر نگرش مشتریان به برند

صفحات

 صفحه شروع 43 | صفحه پایان 50

چکیده

نگرش به برند, یک مفهوم مهم مرتبط با رفتار مصرف کننده است که می تواند به عنوان یک ارزیابیِ نسبتاً پایدار از یک نام تجاری, منجر به تقویت رفتار مصرف کننده بشود. با توجه به اینکه لوگو ازجمله دارایی های ارزشمند یک برند است, در صورت طراحی مناسب, می تواند تاثیری مثبت در نگرش مشتریان به برند ایجاد نماید. هدف این پژوهش, بررسی تطبیقی تأثیر لوگوها از منظر نشانه شناسیِ چارلز سندرس پیرس بر نگرش افراد به برند با تمرکز بر مشتریان سه بانک مسکن, کشاورزی و پست بانک ایران بوده است. روش تحقیق توصیفی پیمایشی و جامعه آماری, مشتریان سه بانک مذکور با تعداد 380 نفر و دسته بندی لوگو بانک ها بر مبنای سه گانه های شمایل, نمایه و نماد بوده است. تحلیل داده ها نشان داد که طرحِ لوگوی بانک ها, بر نگرش مشتریان به برند این سه بانک اثربخش است و لوگوی بانک مسکن, با رابطه شمایلی میان دال و مدلولش, بالاترین رتبه را در ایجاد نگرش مثبت کسب کرد. لوگوهای بانک کشاورزی و پست بانک با رابطه های نمایه ای و نمادین میان دال و مدلول خود در مراتب بعدی قرار گرفتند. به عبارتی؛ کاربست نشانه های شمایلی در لوگوهای تجاری, می تواند نگرش مثبت تری نسبت به یک برند ایجاد نماید که عواملی چون وفاداری مشتری به برند, ایجاد حس تمایل در انتخاب و تداوم در بهره مندی از آن برند و. . . را درپی خواهد داشت.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    فلاحی، فرزانه، و سلیمانی، بهزاد. (1398). ارزیابی تطبیقی تأثیر لوگو از منظر نشانه شناسی بر نگرش مشتریان به برند. هنرهای تجسمی (هنرهای زیبا)، 24(3 )، 43-50. SID. https://sid.ir/paper/146753/fa

    Vancouver: کپی

    فلاحی فرزانه، سلیمانی بهزاد. ارزیابی تطبیقی تأثیر لوگو از منظر نشانه شناسی بر نگرش مشتریان به برند. هنرهای تجسمی (هنرهای زیبا)[Internet]. 1398؛24(3 ):43-50. Available from: https://sid.ir/paper/146753/fa

    IEEE: کپی

    فرزانه فلاحی، و بهزاد سلیمانی، “ارزیابی تطبیقی تأثیر لوگو از منظر نشانه شناسی بر نگرش مشتریان به برند،” هنرهای تجسمی (هنرهای زیبا)، vol. 24، no. 3 ، pp. 43–50، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/146753/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی

  • ثبت نشده است.





  • بازگشت به بالا