مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,992
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

836
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی میزان اثربخشی تبلیغات پست بانک در میان مشتریان خود در شهر تهران

صفحات

 صفحه شروع 119 | صفحه پایان 138

چکیده

 تحقیق حاضر به بررسی میزان اثربخشی جذابیت های محتوائی, تصویری, گرافیکی - طراحی, صوتی, رنگ, اندازه و ابعاد تبلیغات تلویزیونی, رادیویی, مطبوعاتی, محیطی و اینترنتی و همچنین زیبایی مکانی و تجهیزات داخلی شعب و تعداد و کیفیت جوائز حساب های قرض الحسنه پست بانک ایران پرداخته است. اهداف این تحقیق شامل اهداف اصلی و فرعی است که هدف اصلی: بررسی میزان اثر بخشی تبلیغات پست بانک در میان مشتریان خود در شهر تهران و اهداف فرعی شامل: جذب حداکثری سپرده ها و نقدینگی جامعه, تشویق و ترغیب مردم جهت سپرده گذاری در پست بانک به ویژه سپرده های ارزان قیمت, دستیابی به درآمد بیشتر و افزایش سودآوری از طریق ارائه خدمات بانکی, افزایش سهم بازار بانکی, معرفی هرچه بیشتر پست بانک و خدمات آن در سطح جامعه, افزایش اعتماد عمومی جامعه نسبت به پست بانک, جذب مشارکت های مالی مردمی جهت تامین سرمایه طرح های اقتصادی و زیربنائی کشور, کمک به توسعه اقتصادی و رفاه اجتماعی جامعه با تامین مالی طرح ها و کاهش ترددهای غیرضروری در سطح جامعه از طریق ارائه خدمات الکترونیکی و اینترنتی است. مهم ترین انگیزه انتخاب این موضوع, دستیابی به خواسته ها و نیازهای جدید بانکی هموطنان در اقصی نقاط کشور و وجود فضای رقابتی بین موسسات پولی و بانکی کشور و ضرورت آن نیز گستره وسیع ارائه خدمات پست بانک و میزان اثربخشی تبلیغات آن می باشد. فرضیه های این تحقیق به طورکلی شامل پیش بینی وجود رابطه معنی دار بین تبلیغات بانک و معرفی آن در سطح جامعه, افزایش اعتماد عمومی نسبت به بانک, تشویق و ترغیب مردم جهت سپرده گذاری در بانک, کاهش ترددهای غیرضرور در سطح جامعه و پیش بینی رابطه ای معنادار بین جذب مشتری و جذابیت های موسیقیایی, صوتی, تصویری, گرافیکی- طراحی, محتوایی, رنگ, اندازه و ابعاد تبلیغات تلویزیونی, رادیویی, مطبوعاتی, محیطی و اینترنتی بانک و همچنین جذابیت های جوایز حساب های قرض الحسنه و زیبائی مکانی و تجهیزات داخلی شعب بانک است. آزمون انجام شده و تجزیه و تحلیل یافته ها و داده های به دست آمده, حاکی از تائید نسبی کلیه فرضیه ها است. روش اجرای این تحقیق, پیمایشی و ابزار مورد استفاده نیز پرسشنامه است که در محدوده مکانی شهر تهران و شعب مناطق 1 و 2 و شعبه مستقل مرکزی پست بانک ایران در تیر ماه سال 89 و با جامعه آماری 56420 نفر و حجم نمونه 400 نفر انجام شده است. پیش آزمون روایی ابزار سنجش تحقیق نیز طبق «آلفای کرونباخ» و بر اساس نرم افزار spss عدد 8.9 به دست آمده است که بیانگر روایی خوب پرسشنامه است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    شاه محمدی، عبدالرضا، و میرزایی پور، علی. (1390). بررسی میزان اثربخشی تبلیغات پست بانک در میان مشتریان خود در شهر تهران. فرهنگ ارتباطات، 1(1)، 119-138. SID. https://sid.ir/paper/207199/fa

    Vancouver: کپی

    شاه محمدی عبدالرضا، میرزایی پور علی. بررسی میزان اثربخشی تبلیغات پست بانک در میان مشتریان خود در شهر تهران. فرهنگ ارتباطات[Internet]. 1390؛1(1):119-138. Available from: https://sid.ir/paper/207199/fa

    IEEE: کپی

    عبدالرضا شاه محمدی، و علی میرزایی پور، “بررسی میزان اثربخشی تبلیغات پست بانک در میان مشتریان خود در شهر تهران،” فرهنگ ارتباطات، vol. 1، no. 1، pp. 119–138، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/207199/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button